Okej, jag var kanske lite väl snäsig, men faktum kvarstår: det är ofanligt svårt att tillgodose alla åsikter, därav att det tar sån tid med registret.

Att det på något vis skulle vara enklare med en egen sida med inlogg betvivlar jag. Jag tror inte folk här inser hur många mail som dimper in där folk varken kommer ihåg epost eller användarnamn eller lösenord hit till forumet, och eposten de använde har de inte längre tillgång till och... en oändlig räcka med argument för att man skall göra undantag och hjälpa till. Varje sådant ärende som då skulle handla om att verifiera medlemskap kommer kräva en avsevärd arbetsinsats från klubbfunktionärerna, för om det nu gäller pengar så kan man ju inte bara berätta nummer och grejer för vem som helst som hör av sig och påstår vara någon, då behöver ju knappt några betala medlemskap...

Vi har kört med den mest low-tech-lösningen som hittas kan: siffror på ett papper. Om man inte klarar att hålla reda på ett stackars papper man får hemskickat till sig, hur skall vi då kunna tro att man kan hålla reda på användarnamn, lösenord, epostadresser osv? Vi kommer vad det lider att få 100% elektronisk hantering av medlemskapet, men det å andra sidan kommer resultera i en massa manuellt arbete för klubben det med. Som det är nu finns det en väldigt tydlig arbetsgång hur klubben sköter medlemshanteringen. Den är inte perfekt, men arbetsinsatsen är känd och klubbens medlemmar får det de behöver, men kanske inte den mest smidiga lösningen i alla lägen. All förändring kräver mer arbete på alla nivåer inom klubben och hur vi än vänder oss så har vi rumpan bak som ni vet, alltid är det någon man kommer göra förbannad.

Alla frågor vad gäller medlemskap skall ställas till epostadressen jag hänvisade till ovan, det tycker jag nog framgår rätt tydligt. Forumet har aldrig varit och kommer nog aldrig bli den primära kommunikationsvägen mellan klubben och dess medlemmar.