Allting började för ett par år sen, man började närma sig tiderna då man skulle få börja övningsköra. minns jag inte helt fel, så hade jag redan fyllt sexton.. skippar det iaf.

Satt här på forumet, och letade bil.
Hittade en till synes fräsch og900 här på forumet, Mats2720 försökte kränga iväg sin gamle 88a.
Feg som man var, så klämdes ett mail iväg. Ringa, det vågar man ju inte.

Fick ett par bilder, och det var ju självklart, den skulle jag ha.



Åkte till helsingborg och hämtade, och åkte hem med bilskrället..
Detta var början av sommaren 03 (tror jag iaf)

Bilen ställdes hos en polare (lorenz), och motorn hivades ur. surförgasare gick ju inte för sig.
En T16 fick ta plats istället.
Mot hösten, så stod bilen hemma hos mig iaf.




Vintern kom, kabelhärvor byttes till förbannelse, men det gick inte att få igång skräpet..

i somras konstaterades det att motorn blandade soppa i oljan.
Motorn revs ner, och det konstaterades att blocket var sprucket, och att alla lager var tokslut. kolvarna glappade etc..

Ett av dom finare lagrena;



ny motor inhandlades, och kastades i, precis innan snön kom, mot slutet av ´04..
Har inte några bilder på det, tyvärr.. Herr Hård D. Krasch var här och härjade lite.


Fick igång. gick piss..

nya spridare, likadant..


Fast nu, för några helgersen, tyckte en polare att bilen skulle ut till honom, och vips, så stod hon under tak. vilken skillnad.
Glädjen att jobba fanns igen


Fixade ihop allt nödvändigt (satte dit diverse grejer, pluggade vevhusventilationen, och satte lmm direkt på spjället), och hon startade.
gick relativt jämnt iaf.


och där står vi nu.
filmklipp kommer senare i veckan.


mvh Johan