Har precis satt i en enkel bilstereo, Silvercrest CRB-530 (ja mina vänner, från livsmedelsföretaget Lidl för 690 pix) och nya högtalare fram och bak från JBL i min 9000 cs, 96 och allt fungerar bra.

För den intresserade så har Silvercrest CRB-530 bluetooth och extern mikrofon så det funkar kanon att prata handsfree i bilen.

Nyligen upptäckte jag en stor plåtlåda under passagerarsätet, som det står SAAB och mande by Nokia på och jag antar att detta är ett original slutsteg.

Frågan är om det är någon vits att koppla in detta och vad behövs för att ansluta det till bilstereon? För jag utgår från att det inte är inkopplat bara för att stereon är inkopplad?

Stereon är försedd med två ISO-kontakter, den ena för signaler till högtalarna fram och bak och den andra har ström, bilantenn, automatisk dimmer för frontpanel, och så.

Dessutom finns RCA ansutningar (gul) Subwooferutgång, samt (röd och vit) Line-Out kontakt.

Tacksam för alla tips om hur jag kan koppla in slutsteget, inte helt ohändig, men rätt nollställd på bilstereo slutsteg etc.