Ja jag vill ha dit ett modernare styrsystem istället för Lucas i caben och har funderat både på Megasquirt och Trionic 5.

Jag skulle vilja ha lite mer info om exakt vad som behöver göras för att få dit T5. Funkar det lika bra med T5.5 som jag sett att en del har monterat eller blir det lättare med T5.2? T5.2 är ju betydligt svårare att hitta tyvärr.

Man måste väl få dit en triggerskiva + vevaxelgivare utanpå remskivan för att få varvtalssignalen. Får detta plats på en OG900 som har AC? Varifrån plockar man denna triggerskiva, är det den som sitter på veven inne i blocket på bilar med T5.5 eller fanns det nån annan på T5.2 som passar bättre?

Vad är det annars man behöver göra? Riva ur hela kabelhärvan för Lucas och lägga dit Trionichärvan och sen fixa dit rätt givare i tryckrör, byta gasspjäll mm?

Behöver man bry sig om hastighetsgivarsignal eller kan man skippa det å bara gå miste om momentbegränsningen på ettan och tvåan?

Finns det några färdiga mappar att köra bilen med och vilket företag har mest erfarenhet av såna här konvertingar, har ju sett SQR nämnas rätt ofta? Kommer va ganska standard i maskin med 2.3 topp och 2.1 insug tillsammans med en något större turbo.


Tacksam för svar