Har postat en tidigare tråd om detta, men den innefattade även farthållaren..som jag nu har lokaliserat felet på..så vi fortsätter med turboproblemen!!
Turbotrycket leker fortfarande jojo, och det verkar som att något är glappt, som sagt. Ibland laddar det grundladd, sedan rätt vad det är så fungerar det som det ska ett tag...för att i nästa gaspådrag gå ner på grundladd igen...och så fortsätter det . Blir tokig snart!!
Jag har felsökt lite då. Fattar fortfarande inte så mycket
Vet inte om det hjälper i felsökningssyfte.....men bilen har TCS
Jag har gjort följande nu:
1. Byglat kontakten vid kopplingen, med följden att farthållaren började fungera *tjohooo* , men inte ett smack hände med turbotrycket...är det nån som vet hur man får loss pedalkontakten utan att bryta sönder den??? Vill ju gärna få farthållaren att fungera ordentligt också.
2. Testat annan DI-kassett utan resultat.
3. Sprejat elektonikrengöring på alla kontaktstycken osv i motorutrymmet + vid pedalerna utan resultat.
4. Byglade även vad jag trodde var bromsljuskontakten, men bromsljusen fungerade fortfarande när denna kontakt var bortkopplad (ser exakt ut som den kontakten vid kopplingen...någon som vet vad detta är för kontakt?? Samtidigt funkar ju bromsljusen som de ska, så det borde inte vara nåt problem.
Vad är fel tro? Magnetventilen är ju en trolig bov i dramat, men den fungerar bra på min andra Saab... Bypassventilen är precis ny...stiften såg ut att vara bra...inga onormala slitningar eller färg på dem.
Vore VERKLIGEN tacksam för era förslag...bilen ska säljas snart och jag vill ju inte sälja den utan laddande turbo ...
mvh
Jeppe