Hej, jag har en 9000 CSE 2,3T 200 hk -95 med någon form av chiptrimning, vet inte namnet på chippet men det ger tydligen 225 hk. Öppet luftfilter har jag också. I övrigt original.

Vid högt laddtryck får jag snabba avbrott i bränsletillförseln (eller tändningen, men det verkar lite otroligt eller?), alltså kraftiga hackningar vid hård acceleration. Uppträder vid alla varvtal. Vid lägre laddtryck går bilen alldeles utmärkt.

Felet har funnits ett par år, men i början var det bara på sommaren. (Jag drar inte på så himla ofta, så därför har jag kunnat leva med felet, om någon undrar.) Nu kommer det dock vid alla yttertemperaturer.

På min gamla 900 og kunde man uppleva liknande symptom om man skruvat på dragstången till wastegaten (och det hade man ju), när bränsletrycksregulatorn inte orkade ge tillräckligt soppatryck. Kan det vara någotr liknande här? En sopparegulator som är trött?

Felet skulle ju kunna bero på tändningen också, och i moderna bilar (jo, den här är modern) vet man ju aldrig eftersom allt går genom styrenheten, men i min värld bör det här vara ett bräsnleproblem.

Någon som haft liknande problem? Busenkelt att lösa?