Hej!

Jag håller på att bli tokig,bygger ljud i min og93 (sign). Jag har problem med störningar och oljud i högtalarna. Till att börja med,ström och lågnivå är dragna på varsin sida av bilen,slutstegen är ordentligt jordade.

Har jag bara tändningen på utan att starta motorn så brusar o surrar det,startar jag motorn så viner den med varvtalet också. Drar jag ur lågnivåkablen ur steget slutar det,koppla jag högnivå som ingång till steget äre samma sak,det surrar,kopplar jag däremot högnivå direkt till hötalaren så får jag inte störning.

Jag trodde de var fel på cd-spelarn,att den skickade en "keffad" lågnivå,men jag testade med en annan cd och de vart samma sak. Ändå gången jag lyckats få bort ljudet var när jag mata steget från ett externt batteri,jag har alltså kommit fram till att störningen ligger på strömsidan.

Jag köpte avstörningsfilter från mds,kopplade de precis innan steget,ingen skillnad,kopplade det direkt över batteriet,ingen skillnad,jag drog jord och matning direkt från batteriet in till steget,hjälpte inte.

Jag gjord ett filter med spole o konding i serie med matning och jord,ingen skillnad,på nåt sätt lyckas ju cd spelarn filtrera bort det,för högrtalarna som är kopplade till den surrar ju inte. Jag har provat med andra steg också,samma sak.

Ifall jag skippar jord på mitt lilla steg till framsystemet så försvinner surret,man hör lite musik men går ju inte spela direkt,testade att hålla jord kablen i handen o jorda mot olika saker i kupén,surret kommer direkt när jag jordar.

Min sista tanke är att jorda cd-spelaren och steget på samma kabel direkt till minuspol,kan ligga krypströmmar ?

Blir tokig,jag blir inte av med skiten! Alla tips är välkommna!

Tack på förhand.