Tjenare. Jag har råkat ut för något oerhört märkligt och extremt irriterande problem.
Min bil, 900 ng -95 har fungerar perfekt tills för ca 1 månad sedan.
Då lämnade jag in den för byte av kamkedja och generator. Fungerade toppen efter det i någon vecka tills min soppapump sa upp sig, byte av den och en vecka senare så var det något fel med soppapumpen igen.
Verkstaden fick byta någon form av givare som tydligen hade brännt. Å nu så klagar den konstant på "för lite kylvatten", jag fyller på och det är samma sak nästa gång jag ska starta bilen. Den droppar ingenting alls under bilen men så igår när jag kikade under huven så var en av kylvatten slangarna helt uppsvälld - Se bild Här. Jag tänkte att det kunde vara termostaten som på något sätt krånglade så köpte en ny men fortfarande samma problem, slangen blir stor som en ballong och måste fylla på vatten. Det skumma är att motortempen visar alltid perfekt. Stiger i vanlig fart ifrån kall och ligger prick kl 9 hela tiden. Nu min fråga, kan det vara tätt någonstans i motorn - och isåfall vart är det troligast? Tempen är ju trotsallt bra.. Och vart försvinner allt vatten, vi pratar STORA mängder.