..jo....det är så...*fasiken åxå*
Det hände i helgen....
Jag hade parkerat inne på en gård strax utanför en trappuppgång, skulle snabbt in til len polare och hämta en grej....och plötsligt så ser jag hur en äldre Toyota-buss försöker klämma sig förbi min bil utanför....jag ser hur bussen liksom slirar till och bakhjulen glider i sidled och sedan trycker till min vänstra bakskärm.

Behöver jag säga att det var en kvinna bakom ratten???!?
Hon kliver ut ur sin bil och börjar granska den ev. skada som uppstått...och jag springer ut till bilen i halv-panik för att se eländet hon åsamkat min pärla....
Det visar sig att hon bara har "touchat" lacken....det är en dekal på hennes buss som lämnat rester kvar efter sig...samt en del mindre repor..*man ser den vita grundfärgen på vissa ställen*
Ca 10 x 4 cm långt
Och sedan så är det faktiskt en relativt mjuk och liten buckla där det tog...

Vi löste inget på plats eftersom jag jag mkt stressad vid tillfället...och vi bytte telefonnummer och adresser mm Hon tog foton på skadan iaf.
Det visade sig vara en firmabil som hon körde och jag fick prata med den riktiga ägaren till fordonet över telefon. Vi kom överrens om att vi skulle ses senare i veckan och ev. komma till rätta med en "lösning på problemet"....
För min del så lät det som om han ville fixa detta på nått "billigare" sätt...dvs INTE blanda in försäkringsbolag och dyl.....
Jag skiter i vilket som....jag skall bara ha skadan åtgärdad. Det skall vara precis som före skadan.
Och jag vet hur dom gör...lackar bara en viss del av skärmen och det kommer bli skitfult....nyansskillnader och apelsinskal.


Vad skulle en sån skada som jag beskriver kosta att fixa?
Lackeringsjobb brukar ju dra iväg i kostnader...

/ Andreas