Hej på Er !

Jag har en 9-5 Biopower från 2006. En bil jag är mycket nöjd med så här långt. En av anledningarna till att jag ville vänta till 2006:orna var att jag ville ha nya stereon som klarade av att spela mp3.

Jag slog till och tog den värsta (Prestige 200) med HK grejor och intern cd växlare för 6 skivor, riktigt bra ljud faktiskt...så långt allt OK.

Problemet är att när man spelar mp3 skivor så tappar den "minnet" när man startar bilen ! Vrider man på nyckel så går det utmärkt....man sätta på och slå av tändningen 20 ggr och det funkat utmärkt. Sedan startar man bilen och då börjar den från första spåret igen....jag blir galen !!

Motorcentrum i Sundsvall har bytt hela enheten men det blev samma sak. Man blir jävligt irriterad när man starat bilen för 15:e gången och man får höra introt på den första låten igen...eller när man lyssnar på cd-bok och får leta i 5 min innan man hittar rätt igen.

Jag skall få träffa SAAB´s tekniska chef på måndag kväll. Skulle vara VÄLDIGT intressant och veta om det är fler som har samma problem så jag kan bekräfta det när jag träffar honom.

Tacksam för svar !!

mvh
Anders