Är det någon som försökt, gjort eller funderat på att bygga om telefoningången på 9-5 AS2/AS3 (Pioneer huvudenhet) till stereo? Det verkar ju mycket sannolikt att man kan modifiera telefoningången så det blir stereo (någonstans borde man kunna injicera stereosignalen), men har någon tittat eller gjort mer på hur man skulle kunna modifiera kretskortet? Med lite tur är det enkelt (om det internt finns dubbla paths nästan till ingången), eller så kan det vara mer eller mindre svårt. Jag inser dock att man med största sannolikhet behöver lägga till komponenter, men att dubblera några standard-IC bör inte vara något stort problem för mig. Eller är det döfött (omkopplingen ligger inne i någon custom-IC)? Finns det något schema (eller liknande, tex applikationsexempel som påminer om AS2/AS3-designen) som är tillgängligt någonstans? Tydliga bilder på mönsterkortet?

Sedan, finns det några filter på telefoningången som försämrar ljudet/bör lyftas bort?

Och, för den som inte anat det än, avsikten är att koppla in en (sannolikt Ericsson) musikmobil på det "rätta" sättet.

(Det verka ha hänt något med hakarna till stereon så jag behöver nog skruva ner klädseln för att få ut den, så om projektet är döfött vill jag gärna slippa att börja rota i det...)