Tja jag får väl också dra igång en sådanhär tråd då.

Vad är det som ska göras ?
Jo jag har en 9000CC från 1990 och en 9000CC från 88.

Motorn från 88:an ska flyttas över till 90:an
Fram skärmar, motorhuv, dörrsidor, lycktglas, bagagelucka, kofångare, kjolar och annat som är i bättre skick på 88:an som rullat 6500mil kortare ska också över.

Förnärvarande är det bara motorhuv som blivit bytt.

Sitter förnärvarande och väntar på en skev talladega vinge som en kille här på forumet skickat på bussfrakt till mig. när jag får den i mina händer så jag kan räta ut den så gott det går.
sedan göra en form av den och göra så att formen blir helt rak. sedan så kan jag guta av den och montera på bilen.
(Edit fick vingen för ett par timmarsedan har stått med värmepistol nu i runt en timme och värmt för att räta ut den så nu hänger det vikter i den så det är bara att vänta och se hur den serut imorgon när jag plockar av vikterna. så får jag väl ta och värma i 2 timmar till eller något på den och låta svalna av en gång till.)

Bilen ska också lackeras om efter att jag tillverkat egna kjolar till den i glasfiber.
Funderar på svart klarlack eller midnight blue

Får se ifall det blir något trimmat också en lätt chippning kan det väl få bli eller lödning i 88:ans apc box som det strår i beskrivningarna här på forumet. kan ju köra runt med ett laddtryck på 1.2 bar om det går.
Borde väl bli rätt lagom med trimmat då.

För bilder på bilens nuvarande status kolla på min garage sida. länk finns i signaturen.

när det börjar hända lite saker (frammåt när vädret blir bättre nu till våren så man kan stå ute i party tältet uppe vid sommar stugan så slänger jag upp lite bilder på hur det går frammåt.)