Vet att Edstrand och Tommy K har kört under 14 sek på 402meter men är det fler ?
Vet att Edstrand och Tommy K har kört under 14 sek på 402meter men är det fler ?
9-3 aero 2,8XT
MR X?
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Tommy K = MR X ?Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det var det jag undrade, men var lite otydligUrsprungligen postat av negative
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Mr X bästa tid är väl typ 13.98, eller ?
9-3 aero 2,8XT
Det är nog inte många alls.
I alla fall inte med riktig tidtagning.
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Ursprungligen postat av DanneD
Det är ju hyggligt med 500hästar faktiskt !
Jag tror inte att han körde på strippen när motorn var helt klart.Ursprungligen postat av AeroRydde
Var nog lägre när han körde 13,98s
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Men Glenns i BS tunertest då, 14,28/187blås med "bra" däck... Klart, en hygglig slutfart (?)och en stor turbo att få fart på..
Den var ju till salu för ett tag sen också, nån härinne som vart "lycklig ägare" ??
Olov, du som räknade effekt med stripptider, vad blir det för effekt ?
Min gjorde under 14 på STSC träff på Mantorp...
Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62
Den slutfarten har ju jag på 200meter på halva tiden...Ursprungligen postat av AeroRydde
Det är bara å inse att 9-5 är riktigt skräp att utgå från om man ska göra en bil att glänsa med på strippen, fattar dock inte varför då det går att få en tung bil som V70 att röra p åsej riktigt bra.
Apropå stcs-träffen på mantorp, den V70 T5:an som var där och åkte skiten ur typ alla på rakorna, den hade bara chip och avgassystem
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det tror jag inte.... Kolla Micke,, han skulle nog pallat en 10:a med den bilen utan problem med lite pill...
(kanske slängt ur mer vikt också)
Vem kör fort i en tung V70 då..???
/R
[quote=Robert@]Ursprungligen postat av "-big kahuna-":1r7woepu
Det tror jag inte.... Kolla Micke,, han skulle nog pallat en 10:a med den bilen utan problem med lite pill...
(kanske slängt ur mer vikt också)
Vem kör fort i en tung V70 då..???
/R[/quote:1r7woepu]
Micke körde dock nästan helt olättat om jag inte minns helt fel.
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
[quote=Sasse]Micke körde dock nästan helt olättat om jag inte minns helt fel.Ursprungligen postat av Robert@
Mvh Sasse[/quote:17w0dtfz]
Prexis... Hade han pillat bort lite vikt o dragit åt lite slangklämmor så hade han kunnat klämma åt 10:an...
Felet alla,, många med Saab:ar verkar göra är att de gör allt Helt fel,,sen klagas det att Saab är kasst o köra strippen med osv...
Bull.. Allt går o köra strippen med bara man gör det på rätt sätt..
/R
Tja, jag syftar nog egentligen mest på lättare trimningar som typ steg 1-3 Med tillräckligt mycket effekt kan man ju få en container på kundvagnshjul att gå fort också Jag tror problemet är 9-5:ans framvagn och låda, de problemen har inte volvo. Jämför även 9000 och 850
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Jag har för mig att vi har en notering från i somras på 13.82 sek med en S70R (18T#6 sitter std i den) med chip & avgassystem.
That's life I guess...Ursprungligen postat av -big kahuna-
Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.
Vad är det för problem med 9-5:ans framvagn o låda.??????????? Hur stabil som helst. 900:ans chassie o framvagn däremot...Ursprungligen postat av -big kahuna-
Pure Luck..Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
Du får gärna kalla mej Olov ( om det känns bra för dej så e det ok med mejUrsprungligen postat av AeroRydde
Jag sa väl aldrig att jag räkna ut effekt med stripptider
däremot så jämnförde jag mina egna tidkort med andras
för att få ett hum om var man ligger prestandamässigt
Jag är mer intresserad av prestandan än effektsiffror
dock så ställer jag mej skeptisk till BS Tester
Bla annat skriver dom själv att slutfarten är mätt
på annat vis än brukligt och visar något högre än vid
vanlig strippkörning. BS 14/15 2004
Men det duger ju till att jämnföra bilarna i testet med varandra
ang Glenns Tid/slutfart på 9-3an så tror jag ingenting om effekten
tycker mest det liknar en svårkörd bil. Men vad vet jag
Tittar man i samma test på 9-5an 300hk/450nm
15.89s 157kmh ( Dock med 18tummare) så verkar 13sek reporna
vara långt borta i horrisonten.
men jag tror nog att det finns några 9-5or som har kapaciteten till
till 13sek repor under rätt förutsättningar EX Stoffes 333hk 9-5a
Jag själv har bara kört 402m med 9-3an vid ett tillfälle ( Säve) 5-6 repor
innan jag hade kört in mej på den setupen
13.47s 170.72kmh 8.839s på 201m på det tidkortet.
har sedan pressat ner 201m tiden till 8.609s viket är 0,23 sekunder
lägre än tiden på Säve vilket ger en teoretisk tid på 402m
13.47s-0.23s =13.24s.
Så det skulle vara konstigt om en lätt trimmad 9-5a inte skullwe kunna prestera en 13sek repa.
Förövrigt så kör det nog för lite 9-5or på strippen vilket är en
given anledning till så få snabba tider.