Bil: 9-3 årsmodell 99

Har fått tvåa på rostigt fjädersäte höger fram och tänker byta hela fjäderbenet till ett nytt.
Fjäderbenet går ju att få tag på men jag undrar om någon vet hur det ser ut vid navet (jag har inte kollat något alls själv så jag börjar med att fråga här).
Fjäderben finns som sagt att få tag på och då med förmonterat lager men hur är det med själva navet.
Är det pressat in i lagret eller?
Vill veta så mycket som möjligt innan jag börjar riva då jag måste planera arbetet om jag måste pressa i ett nytt (eller det gamla) navet.

Ett alternativ kan vara att svetsa fjädersätet (dvs "fylla" igen där det har rostat bort), Men det kan kanske vara lite vanskligt då det värmer rätt fint mot dämparen inne i fjäderbenet. Till saken hör också att gängan till befintlig förskruvning för dämparen är skuren (gamla ägaren berättade det för mig) så att hålla på och mecka med det har jag helst ingen lust med.

Tanken är - Skaffa nytt fjäderben, ta loss befintlig fjäder och dämpare och montera detta i det nya fjäderbenet och sedan återmontera.
Ny mutter till stötdämparen behövs också så har ni tips på vart jag kan få tag i en sådan så är tips välkommet.
Alla tips och nya/andra förslag är såklart välkomna.
Har kollat runt lite och det verkar vara tunt med delar till OG9-3 98-02 så begagnat får jag väl också överväga.