Citat Ursprungligen postat av GlennB Visa inlägg
Den där undersökningen som nån tidning(?) gjorde förut sa ju att priset hade fördubblats på 10 år, vilket väl är ungefär som jag minns det med.
Det är klart att om man anstränger sig att hitta den dyraste tiden som går, då får man hosta upp bortåt 600kr vilket är nästan dubbla mot de dryga 300kr som var när branschen avreglerades. Men att googla en rabattkod ser jag inte som särskilt betungande och runt 450kr är fullt rimligt att besiktiga bilen för idag. Min kommande inbokade besiktning kostar faktiskt inte mer än 399kr, men det var någon kampanj.

Citat Ursprungligen postat av GlennB Visa inlägg
Sen vet jag inte om jag tycker det är en fördel att ha fyra stationer på typ samma avstånd som det fanns en innan, vad vinner jag på det ?
Antalet stationer kvittar det håller jag med om. Det är avståndet och tillgängligheten som räknas, d.v.s. hur omständigt det är att få bilen besiktigad. Min närmsta besiktningsstation (som för övrigt är en "bilprovningen") idag ligger 3,5km hemifrån längs en väg jag ändå kör flera gånger i veckan, närmsta f.d. monopolstation (numer Opus) har jag 12km till och jag har i princip aldrig ärenden åt det hållet. Dessutom är det numer aldrig några problem att hitta en tid som passar mig, annat var det förr då man fick planera sin dag efter vilken besiktningstid man lyckades få.