Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Dålig kupévärme OG9-5

Trådad visning

  1. #1
    Grundladd Rayseds avatar
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    208
    Medlem#
    13810

    Dålig kupévärme OG9-5

    Tjenare alla saab åkare, hittar inte någon information så starter denna tråd. Har som sagt en og9-5 som jag tycker värmen i kupén uppför sig konstigt.
    Upplever nu när det börjar bli lite kyligare att bilen trycker på dåligt med värme.

    På morgonen kör jag med 24 grader och auto läget på fläkten och efter mina 20 min till jobbet får jag kanske upp 15-18 grader i kupén enligt en termometern som jag satt på instrumentpanelen, får alltid höja värmen till 27 grader för att den ska slå på full värme så att man slipper halvfrysa. Ska den inte slå på full värme direkt tills att den önskade temperaturen uppnåtts?

    Sedan när jag kör lite längre rundor har jag märkt att den stänger av värmen helt när den valda temperaturen har uppnåtts, även när jag slår över till manuellt läge. Ställer jag den på high dock så krämar den på jobbigt mycket värme men annars bara kall luft.

    Någon som har ett tips på vad som kan vara fel eller är detta normalt på saab? Har provat att kalibrera acc:n flera gånger
    Senast redigerat av Raysed den 2020-09-21 klockan 13:25.
    SAAB 95 2.0 VECTOR 02 - Rostar mot slutet
    SAAB 95 Aero AUT 04 - Bilen som har allt inklusive rost
    SAAB 96 Sedan - Drömbilen är hemma
    Tech II Ägare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •