Efter att ha blivit påkörd av en taxi har jag själv nu blivit tvungen att göra research på vilka plåt & lackverkstäder i Stockholmsområdet som kan vara bra.
Jag har tidigare vid olika tillfällen använt mig av OPMEK i Jordbro och varit oerhört nöjd. Jag har också rekommenderat dem här på forumet. För ca 1,5 år sedan var jag där för att få pris på att åtgärda några skavanker på hustruns Golf, men fick direkt dåliga vibbar och avstod från att lämna in bilen där. En närmare kontroll nu i veckan gav vid handen att de har bytt ägare minst två gånger och (den mycket initierade) rekommendationen jag fick var att "hålla mig långt bort från OPMEK."

Jag har funnit att Mälarlack i Västberga har ett gott rykte och är vana med att ha bilentusiaster som kunder. Samma chef/ägare och folk på golvet sedan 100 år tillbaka.

A2 i Gustavsberg har ett mycket gott rykte på olika forum, bl.a. BMW-forumet. A2 jobbar mycket med Porsche och BMW.

Mats Riesel i Solna rekommenderar Gebestam Bil & Plåt i Sundbyberg. Mats är kompis med Stefan Gebestam sedan 30 år och menar att de gör mycket bra jobb. De jobbar också mycket med SAAB. Jag var förbi Gebestam i går och bokade in en tid för min bil och fick ett mycket gott intryck. Arbetet ska ske i oktober och jag återkommer med en rapport då.