Vi var och provade besikta sambons SAAB idag men fick lite efterkontroller som måste åtgärdas. Bilen i fråga är en 2005 SAAB 9-3 Vector Sportsed med chassinummer YS3FF45S751026907.

Det som måste åtgrädas:

Färdbroms Bromskraftfördelning, Bak, Ojämn
Länkarmslagring, Fram Höger, Bakre, Glapp
Positionslykta, Fram Höger, Ur Funktion
Skyltlykta, Ur Funktion
Halvljus, Vänster, Inställning För Låg

Dom som jag färgat orange borde vi kunna fixa själva. Halvljuset så är ett fäste trasigt efter en mindre kollision när vi hade lånat ut bilen, så det borde kanske gå att limma? Så den är lite glapp, inte så värst mycket men tydligen nog för att påverka besiktningen kanske.

Dom röda är jag däremot lite osäker på. Menar dom att båda är glapp? Eller bara den bakre? Ska jag byta hela länkarmarna bak och from, eller är det någon bussning dom syftar på?

Hittat dessa reservdelar:

Bakre Länkarm
Främre Länkarm

Någon som har erfarenhet av att byta dessa? Den bakre kan jag nog tänka mig vara ganska lagom lätt att byta, men främre länkarmen?

Skyltbelysningen har vi hållit på med förut, då blecken är i princip helt sönderrostade. Självklart verkar SAAB ha designat det så att ifall det jävlas, så måste i princip hela skiten bytas. Så där borde man väl kunna göra någon ful fix, löda fast det eller något...