Hej!

Igår natt så hände en sån där sak som gör alla helt förbannade. Någon gick förbi min bil och tryckte ned en kofot mellan rutan och listen och sabbade dörren/rutan. De tog ingenting. De var, vad jag kunde se, aldrig inne i bilen. Inga andra bilar hade skador på parkeringen.

Antingen så är det någon som är arg på mig och bara ville sabba min bil eller så tog de min bil för den är gammal och de trodde inte att den skulle ha larm. Gammelsaaben har dock glasskrossensor så antagligen blev de illa varse om det genom att bilen började tjuta mitt i natten.

Jag har kontaktat mitt försäkringsbolag för att se vad de säger. Bilen är helförsäkrad.

Nu till frågan. Rutan är ju inga problem, den kommer gå på försäkringen. Det jag blir mer orolig över är listen som har gått sönder i processen. Ifall verkstaden fortfarande kan få tag på en sån och liknande. Därför ställre jag frågan här. Vet någon om man kan köpa listen som sitter utanför dörren löst eller är det skroten som gäller? Vad mer behöver jag tänka på om jag ska laga detta själv? Jag bifogar bilder på skadan nedan.

IMG_2813.jpg
IMG_2816.jpg
IMG_2820.jpg

Man blir ju så jävla arg på sånt här. Helt jävla onödigt beteende. jag ber även om ursäkt över hur smutsig bilen är. Det är smält-period här i Sundsvall just nu och skitigt som attan.