Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Vad är felet på min bil? NG9-3 -03

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2019
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -

    Vad är felet på min bil? NG9-3 -03

    Hej! Hade tänk och kolla mer er om vad ni tror problemet är med min Saab 9-3 sedan 1,8t 2003! Köpte den i torsdags av en Saab-tokig som inte haft problem med den innan. Allt fungerade bra tills igår (söndags) märkte att när jag låste upp bilen blinkade ens framlampan till tyckte det var konstigt men tänkte inte mer på det, rullar 100 meter sen börjar ABSlampan lysa sen lampan för handbroms och motorlampan. Kör ytligare 100 meter och då läggs hela panelen ner alla knappar, radio osv, några sekunder efter det la hela instrumentbrädan ner. Det enda som fungerade var varvmätaren och den som visar hur mycket bensin jag har kvar. Alla lampor slutade fungera så jag körde upp på en parkering och stängde av bilen... Fick inte igång den sen utan det kom bara klickande ljud. Efter ca 20 minuter fick jag liv i bilen igen dock funkade inget el-mässigt. Idag kollade vi batteriet och den låg på 11,2 sen testade vi med startkablar och den kom upp i 13-14 men direkt när vi tog bort startkablarna åkte den ner till 10-11 igen. Vi testade även att starta bilen när startkablarna var på vilket fungerade och när vi tog bort startkablarna då igen så dippade den ner och ner från 13-14 till 11. Har ni varit med om liknande eller vet vad det kan vara? Vi ska ta in batteriet och testa att ladda upp det men tror inte att det kommer hjälpa. Tacksam för svar!
    Senast redigerat av Amandasylven den 2019-01-27 klockan 23:27.

Liknande ämnen

  1. Hög oljeförbrukning OG9-5 B235E -98
    Av Club_Maccan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 14:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •