Jag har ju haft problem ett tag med att höger framlyse "blinkar", eller snarare "vinkar", alltså reglerar upp och ner snabbt under vissa förutsättningar, typ när man svänger eller gupp (eller ibland helt random).

Idag på vägen hem så slocknar plötsligt lyset känns det som, och samtidigt tänds en varningslampa jag aldrig sett, ett lyse med två pilar upp/ner.

Jag stänger av lyset, väntar lite och slår på det igen, allt fungerar.

..I typ 10min, sne slockar lyset igen, och efter ett tag varningslampan

Stänger av och slår på igen, allt fungerar.

Detta händer ett antal gånger, och jag kan konstatera när jag kommer fram att vänstra faktiskt slocknar helt, medans högra lyser.

Slår man då av lyset och slår på igen kommer vänstra igång normalt först (inkl nivåregleringen), sen börjar den lysa mer och mer rosa, och plötsligt slocknar den.

Ibland tänds den igen själv, och ibland får man slå av och på manuellt.

När jag kom hem läste jag av felkoder - finns inga lagrade (ja utom dom vanliga om SPA)

När jag testkör lite slutar vänster lyse att fungera helt.


Vad kan det vara vsom är fel ? att lampan beter sej så tyder ju lite på att själva xenonlampan är dålig ? eller ? kanske ballasten ? givare ? styrbox ? nåt annat ?

Vad betyder varningslampan mer exakt ? nivåregleringsfel skulle jag gissa men den verkar ju funka hyfsat ?

Hur sjutton går jag vidare här ?

Lite surt att detta GIVETVIS händer när det är kolmörkt när man måste ha bilen till och från jobbet..