Jag råkade spontanshoppa en 9-5 05:a häromdagen.
Den är lite risig men det går nog att få fason på den. En linear med skinn, 2,3 och AS2, tack och lov.
Lappen innanför dörren där färgkoden står är trasig så det som syns är att det börjar på 2, men lite googling pekar på 295. ”Smoke beige metallic” Eller grå-lila om man frågar mig.
Till det tråkiga, klimatsystemet, kupefläkt, acc eller vad man vill kalla det är helt knas. Allting verkar fungera när bilen startas (eller kanske inte sist stod det endast en nolla i vänstra delen, men fläkten gick), sedan står det två nollor (fyra) där vald temperatur ska stå. Sedan slocknar acc-panelen helt och fläkten stannar. Jag har lyckats få den att köra checken (auto/off) men det verkar inte förändra något. En gång fungerade allt som det skulle i några sekunder, fläkten svarade på förändringar i temperatur tex. Någon som har något tips? Byta ACC-panel? Passar alla årsmodeller? Byta ”fläktmotstånd”(fan speed control module) men ska verkligen displayen slockna då? Var sitter den på en 9-5?
Grillen saknar krom(plast)sargen, vilket år kom den? Dimljuset har fått sig en smäll. Är det samma dimljus på alla årsmodeller?


Skickat från min iPhone med Tapatalk