Skumt att den gula PF bussningen spruckigt, har samma på min Griffin. Ska kolla skicket på den nu när jag såg detta. Har du fått ngn respons från SP?
Skumt att den gula PF bussningen spruckigt, har samma på min Griffin. Ska kolla skicket på den nu när jag såg detta. Har du fått ngn respons från SP?
Nej inge respons än..
Man byter ju till dessa för att man ska slippa byta någon mer gång typ
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Hoppas Sp blivit bättre för tidigare var dom kass. Fick fel pf bussning det sluta med att jag hade en dyr bussning på hyllan trots många försök att nå sp
Har fått svar från SP dom vill att jag ska bort bussningen och ta bilder till dom så dom ska undersöka,men men.
Har även beställt nya däck vart Goodyear EfficientGrip Performance verkar vara ett prisvärt bra däck,
Tydligen så var avgassystemet slut på lager hos maptun får hoppas dom får hem det snart,
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Ok det var iaf bra att du fick svar då har dom bättrat sig. Borde väl egentligen räcka att ta kort på plats om man ser att den spruckit och dom skickar en ny och du kan byta till ny direkt efter du tagit bort den spruckna och sen skicka in den spruckna för undersökning.
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Jag är också väldigt nöjd med de däcken på min ng9-3.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Så vart det semester
Ha montera av bussningen .. och de var ju sprickor lite överallt i den..
Får se va de blir av detta...
Har även måla bromsoken i Biltemas guld hammarlack första lagret..sedan kom regnet.
Nya däcken har även kommit så blir montering i morron och måla klart
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Hmm låter inte bra detta. Undra hur många som har spruckna bussningar ?
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Ska kolla mina PF motorbussningar vid tillfälle. De har suttit sedan april 2018. Oroväckande att de spricker sådär. Orsak värme från DP som torkar ut materialet tro?
Efter många vändor angående denna jäkla bussning som har spruckit så ska ja skicka in den för ett reklamationsärende.. så ska de utvärderas om ja får en ny eller om ja har gjort nå fel... jäkla drygt för de går ju inte att köra utan moment bussningen.* Så beställde en ny från Stemeck .tappade lite förtroende för företaget ja beställde den trasiga bussningen ifrån har tagit ca 4 veckor från att ja hörde av mig till dom tills dom beslöt att ja ska skicka in den trasiga bussningen och se om ja får en ny tillbaka...
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Då är nya bussningen hemma blir montering i veckan.
Sedan börjar de närma sig att ha alla delar för 300 hk.
En 15t inhandlad (Tackar Johan H för smidig affär )
Spridare och sportsystem kvar..avgas är beställt men har varit restat i 1 månad...
Sen e frågan vilka spridare man ska köra på 875 cc eller 630cc ,?.
Vad är de mer som behövs när turbo bytet ska göras är de olje och vatten ledningar ?
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Även min gula powerflex bussning har samma sprickor varit monterad i 800mil innan den började spricka på Mantorp. Så kvalitén varierar på dom av någon anledning.
Saab 9000 Aero Taklucka -95, Saab 9-3 Viggen -99, Saab 9-5 Aero -05, Saab 9-5 2,3T kombi Biopower -06, Saab 9-5 2,3T kombi biopower -08.
http://www.garaget.org/AeroMackan
T5 är lugn till 400hp sedan rekommenderas de att svarva kolvarna för att använda T7 packning men har för mig hans är helt T7 org ?
Kan va bra när man närmar sig 300+! Går ju självklart att köra men frågan inte om de kommer rasa utan när enligt en nära vän
Skickade själv iväg mina kolvar häromdagen för svarvning, better safe than sorry tänker jag. Sedan är de alltid bra med nya ringar och vevlager