Jag kände att det går lika bra med stereo från BRL. Går snabbare att få hem, lättare att returnera ifall något är trasigt. Lite dyrare men mer värd tycker jag
Jag kände att det går lika bra med stereo från BRL. Går snabbare att få hem, lättare att returnera ifall något är trasigt. Lite dyrare men mer värd tycker jag
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Lär vara avsevärt bättre ljud i Jvc än nån random noname radio alla dagar i veckan
Tveksamt där, de billiga stereons brukar låta sämre och använda sig av sämre DSPer än Kina Stereo. Dasaitan jag har på suzukin låter fan mycket bättre än min Pioneer sph-DA-120 jag hade i den innan. Ska prova montera den på Saaben å se hur ljudet är för där sitter en likadan Pioneer
Pioneer sph-DA-120 kostar runt 5000kr när jag köpte den ny några år sen
https://www.youtube.com/watch?v=8MEh0VV5wKA
Senast redigerat av Moderator den 2020-06-26 klockan 10:43. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Jag satt och surfade runt på internet idag och letade efter ny bilnyckel. Jag har bara en bilnyckel och det är den gamla modellen med fjärrdosan separat. Jag snubblade över en hemsida som hade nyckel på lagret och erbjöd 1-2 dagars hemleverans.
Knappsatsen har jag redan en liggandes i garaget.
Skickat från min ASUS_X00TD via Tapatalk
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Kolla vad en original slipad kostar från Orio, det är inte säkert att det är dyrare...
Det jag hittade verkar va priser runt 500kr för en (vad jag tolkar) slipad nyckel.
Oj, det var inte många kronor. Kommer den färdig slipat direkt?
Skickat från min ASUS_X00TD via Tapatalk
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Nåt som är helt ot, din bil är ju inte den vanligaste men det lustiga i detta är att min granne har en likadan griffin mörkblå med ljus skinninredning fläktstolar osv.
Där ser man! Det är snyggt med ljus skinninredning. Har din granne taklucka också? Har för mig att Griffin modellerna var fullutrustade från fabrik med alla tillval.
Jag hjälpte en äldre herre för 3-4 år sedan med hans Griffin. Motorlampan lös och han ville att jag skulle släcka den. Den var i väldigt fint skick och trevlig att köra
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Igår lämnade jag in bilen på verkstaden på eftermiddagen. Jag hade tid idag men kunde få skjuts hem igår av farsan. Katalysatorn byttes mot en sprillans ny, eftermarknads som var lite dyrare än den förra. Fyrhjulsinställningen gjordes också. 9300:- fattigare denna gång och en istort helt tyst bil. Verkstaden sa att det läckte lite ifrån båda grenrören men märks knappt något.
Nya stereon installerades också. Jag blev rätt nöjd men jag har en annan ram som ska trimmas till när jag har rätt AC panel. Jag är emot att ha för mycket externa grejer som monteras utanpå inredningen men jag blev riktigt nöjd med mikrofonen. Det syns inte så mycket av kabeln eller monteringen.
Skickat från min ASUS_X00TD via Tapatalk
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
har inte 9-5 samma kabelsystem för telefon som og9-3?
finns en adapter så man kan använda saabs egna mikrofon och då helt slippa eftermarknads.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Om jag inte minns fel saknades det mikrofon i den första modellen av 9-5 jag ägde.
Fick köpa ett kit innehållande mik som på bilden ovan.
...På den tiden det begav sig monterade jag min mikrofon i A-stolpen, till vänster om solskyddet.
Det var ganska lätt att peta in kabeln i listen och sedan få in den i I-brädan.
Nästa 9-5'a - Aeron - hade inbyggd mik och ett adapterkit till Ericssons
svarta mobil gjorde att den kunde användas + att stereons ljud
kopplades bort så att högtalarna användes för HandsFree
samtidigt som "TELEPHONE" eller nå't i den stilen syntes i SIDden.
Du borde kunna snäppa ut/ner mittkonsollen och få ut kabeln
vid sidan av plasten utan att behöva gå vi den lilla kartläsarlampan.
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Väntar bara på att denna kommer ut snart.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
M. Broberg: jag har för mig det. Jag har en mikrofon i tak konsolen. När jag köpte bilen hade jag till och med en gammal Sony Ericsson telefon med vagga och allt.
Uky: Jo jag tänkte göra så först men jag tyckte det blev betydligt bättre att dra den vid kartläsarlampan faktiskt
RZ: (Y)
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Micken tar in mindre vägljud i mitten.
Jag och en kollega tog en liten roadtrip till delplocken i Västerås. Jag hittade lite delar som jag sökte. Jag vill ha en nyare och fräschare stötfångare i bak, vi hittade en men där gick svetsningen av till en av bultarna så den snurrade bara. Sen hittade jag dem nyare baklyktorna jag vill ha så köpte dem.
När jag kom tillbaks till garaget så plockade jag fram kontaktstyckena till de nya baklyktorna i EPCn. När jag hade fått fram artikelnumrena beställdes det två kontakthus, två låsningar och nya kabelskor
Skickat från min ASUS_X00TD via Tapatalk
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Nu på morgonkvisten har jag googlat runt lite angående B308 motorn. Går det att montera en aero snurra på denna motor? Grenröret behövs ju byggas om. Jag tycker det är en rolig tanke på att kunna montera en riktig turbo och få ut lite mer kraft
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Du kan ju kolla med Fridafors Bilservice hur de fått ut 300hk i från den maskinen
http://forum.saabturboclub.com/showt...Saab-92-med-v6
Eller Nordic som
http://forum.saabturboclub.com/showthread.php?t=44335
Nya kolvar, nya stakar, nytt grenrör, ny turbo, nytt avgassystem, balanserad vevaxel, gula koni, etanolkonverterad - (och vad man behöver för att få ihop detta) Spec. enl. tidigare i tråden.
Kommer inte exakt ihåg vad dom bänkade den till men vill minnas i storleksordningen 350hk o 550Nm.
http://forum.saabturboclub.com/showt...-mer-om-turbon
Tack för tipsen!
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
En fråga till er som har monterat 2002-2005ans baklyktor på de äldre 9-5orna. Har ni kört utan dekorrampen eller har ni kört med den?
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi
Jag har en till fråga till er experter. Jag såg att Maptun säljer camber bult till 9-5an ifrån Powerflex, är det värd den investeringen? Inte många kronor det handlar om direkt. Finns det någon sådan sats att köpa till i bak också?
Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
Har tillgång till Tech2 + CANdi