Har då lite problem med min kärra.

Sitter ett steg 1 i min BioPower 9-5.

Bilen stod hela dagen på jobb och nu när jag skulle bege mig hemåt gick den mycket bättre än vad den brukar göra. Precis som om den var trimmad på nytt. Hjulen släppte i 50km/h när jag gjorde kickdown.
Men efter 3e gaspådraget så ströp bilen sig själv och accelerationen försvann helt. Motorlampan började blinka ett antal gånger & slutade kort efter. Kraften fanns dock kvar nu när jag parkerade bilen.

Detta har hänt 2 gånger innan med månaders mellanrum. Likadana historier, fast ena gången var det först EFTER CE-blinkandet som bilen gick som ett spjut. Andra gången gick/lät bilen bokstavligen som en traktor men gav med sig efter någon minut.
Bilen håller sig bara såhär kvick i 1 dag, sen återgår den till vad jag alltid har trott var steg 1-krafter.

Bilen har också dött x-antal gånger precis efter start när jag har försökt köra iväg.

Får ut felkod P1300 som då skulle vara misständning om jag har förstått saken rätt. (ELM327 felkodsläsare)
Nyservad av Saab-verkstad som inte kunde hitta något problem med bilen, och inte en felkod heller för den delen.

Luskat runt på forumet utan större framgång.
Hade uppskattats med lite hjälp.