Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Får ej igång stereo fastän jag inte ändrat något?

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Götene
    Inlägg
    23

    Får ej igång stereo fastän jag inte ändrat något?

    Som rubriken lyder så får jag inte igång min stereo?

    Bilen som det gäller är en Saab 9-3 Aero -00.

    Hela historian är sådan att min gamla stereo (eftermarknads) funkade klockrent och spelade på hur bra som helst, sen började den att glappa lite och så fort jag vinklade om kablarna bakom stereon så spelade det på bra igen!
    Men sedan fick bilen stå en vecka då jag bytte hjälparmarna på båda sidorna och fick vänta på hjulinställning och under den tiden så hände det något för när jag startade bilen och stereon så tjöt det ett högfrekvent ljud i hela baksystemet (basar och 6x9'or som för övrigt går på 2st steg som är ihopkopplade med samma lågnivå), det både tjöt och sprakade och basarna "poppade" när jag bytte låt eller när jag stängde av stereon?
    Efter det så drog stereon tjuvström och laddade ur bilen över natt...
    Kopplade ur den så fort jag tog mig in i bilen igen (gick ju inte låsa upp på något sätt när all ström var borta, inte ens med nyckel, så inbrott i sin egna bil fick det bli).
    Laddade upp batteriet och satte i en annan stereo (som för övrigt funkar i en annan Saab 9-3 Coupé -99, med EXAKT samma kopplingar till ljudet).
    Den nya stereon funkar klockrent i min andra Saab men inte i min Aero?? :s

    Har mätt spänningen och det ser bra ut i mina ögon (som dock inte är så kunnig på originalkablar) men jag har jord och den röda kabeln ger 12v+, det ska ju också vara en gul kabel som är för på/av till stereon men den kabeln finns ju inte i originalkablarna, istället är det 2st brunvita kablar som jag antar ska ha samma funktion?

    Hur ska man lösa detta?

    Vill ju gärna lösa problemet med att ingen stereo startar i min Aero men dom funkar klockrent i min Coupé, men det enda jag kan komma på för att "tjuva" igång allt är att bygla ström från den röda 12v+ till iso-kontakten så den får ström den vägen.
    Det är ju ingen lösning på problemet, bara att man "undviker" ett elfel och det är inte så lockande

    Alla tips och spekulationer är välkomna då jag börjar tröttna rätt rejält på detta..

    Tack på förhand!

    // Fraxz
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    9-3 Aero -00
    Tidigare
    9-3 SE Sport Coupé -99

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Får inte igång ny Pioneer eftermarknadsstereo OG9-5 Dame Edna
    Av saabsnubbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-11-18, 19:23
  2. bytte av stereo navigator till något annat
    Av holmisboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 11:36
  3. Stereo går ej att få igång 9-3 SS-05
    Av Tjonk i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 12:14
  4. Smattrande stereo när bilen är igång.
    Av Timez i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 10:09
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 19:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •