Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
Hej!

Jag kommer att ringa dig Rolf och Kalle när jag får tid, det här tar vi inte över sociala medier.

Mvh Michael
Med tanke på hur stort det här spektaklet har blivit så tror jag faktiskt det kan vara en *mycket* god ide att föra en öppen diskussion, förslagsvis då på sociala medier. Jag vet att klubben vanligtvis avskyr sociala medier och gör allt för att motverka dom, men det tänket har ju bevisligen bara resulterat i ett stadigt fallande medlemsantal så det kanske vore en ide att tänka om.

Jag kan personligen intyga att klubben tappat ett tiotal medlemmar bara i min bekantskapskrets enbart pga hur Nordic har behandlats i detta ärende. Att försöka lägga locket på och tysta ner detta lär inte göra att dom kommer tillbaka. Klubben har nu en lysande chans att visa att dom faktiskt är en öppen klubb som jobbar för sina medlemmar, och inte den toppstyrda diktatur den faktiskt har rykte om sig att vara.
Besvara dom frågor som finns, diskutera problemet, hitta en lösning och sluta för guds skull försöka hålla medlemmarna ovetande! Det är vi som *är* klubben, utan oss kan ni ju försöka sitta och ha era styrelsemöten och hemliga sponsoravtal, om nu en klubb med 15 medlemmar lyckas locka några sponsorer.

Jag försöker hålla mig utanför diskussionen då jag inte vet båda sidorna av historien och det är uppenbart att väldigt mycket information fattas, men man behöver ju inte vara något geni för att lista ut att någonting inte stämmer här.
Vanligtvis brukar jag inte stå på Nordics sida, men i det här ärendet måste jag säga att jag faktiskt sympatiserar med dom. Deras ouppfostrade attityd till trots så har dom faktiskt lagt fram en hel del frågor som jag anser måste besvaras!
Att dom kickas från forum och facebook anser jag irrelevant, dom har problem med temperament och språkbruk och vissa har tydligen problem att hantera detta. Men, att dom inte tillåts sponsra klubben ser jag som ett gigantiskt problem, särskilt om det enbart beror på önskemål av en viss annan sponsor som i åratal tydligt har visat sig totalt skita i klubbens medlemmar!

Sluta med hemlighetsmakeriet, svara på frågorna och lös det förbannade problemet!