På min tid så..... samlades motorburen ungdom vid Max i stan på fredag och lördagskvällen. Fan vad gammal jag känner mig med mina 39 år i bagaget... Där fanns det bla V4'or, 900's och en massa 9000.

Nu ikväll (runt 23.30) så skulle jag dra in en sväng på kontoret och grejja lite. Svängde då av in mot Birsta och såg då att det var skapligt med bilar vid Mediamarkt och McDonalds. Många Volvo-epor, mopedbilar, en drös med Audi/Passats (dom ser ju så lika ut...) samt ett gäng "pizzabagar-bilar" tex Nissan, Mitsu osv. Men inga Saabar!!!

Laddade ur mitsu-aggregatet in mot stan. Likadant där. Korsningen Köpmangatan mot Max; epa-traktorer... Drog några repor på Köpmangatan, upp mot OK, mot Max osv som på den gamla goda tiden.. Inga Saabar!!!

Skillnaden mot för samma repor för 15-20 år sedan var nu att jag låg så långt nere nu i sätet så att ingen skulle se mig.... Tänk själv... 39 bast, gift, två barn, hund och villa, på raggarstråk genom Sundsvall. Jojo det ni!

Som tur var så blev jag inte invinkad av Polisen som stod vid Nytorget... trots tre förbipasseringar...

Så finns det "Saab-raggare" i Sundsvall? Och var är Ni?
Jag vill ju kunna stanna till och snacka T5-sprut....

/Hasse