Sänder rattknapparna för telefon (röd och grön lur) på den vanliga GM-bussen? Jag försöker få rattkontrollerna att fungera till en eftermarknadsnavigator och knapparna för volym och station/track detekteras men telefonknapparna verkar inte detekteras. Jag har connects2:s SWC-interface.

Knappen röd lur/clr fungerar ju om inte annat i samband med inställningar i färddator.

Min bil är en 2012 (2011) 9-3:a Griffin men den är inte telefonförberedd med mikrofon etc (TEL1). Jag har inte märkt av att klocka, timer och servicetimer slutat fungera när jag plockade ur orginalenheten men det gäller kanske inte denna årsmodellen?

Finns den 16 poliga kontakten som går till slutsteget (slutstegen?) att köpa lös. Min eftermarknadsenhet skickar högnivå på dessa anslutningar så jag behöver den 16-poliga kontakten med lågnivåhanar på, vill helst undvika att klippa...

Vad är färgkoderna på dessa? Glömde skriva upp färgerna när jag hade det loss men tror det var en lite tjockare rosa/vit (trigger till slutsteg?) och sedan brun/vit, grön/svart, svart och blå. Kan det stämmma?