Hej allihopa!

Nybliven saab 9-5 ägare här. Skitfin bil och ruskigt nöjd, men ibland hoppar tvåans växel ur. Har läst runt lite och problemet verkar allt annat än ovanligt. (alla andra växlarna går i dagsläget väldigt fint)
Jag tänkte att jag ska köpa ett par nya bussningar, antingen från Maptun eller Nordic. Det känns som att både har fått fina betyg så det lägger jag inte så mycket vikt vid, mitt problem är att jag långt från en meckare och är rädd för att bege mig ut på lite djupt vatten. Saaben funkar ju i dagsläget fint, mer att jag vill åtgärda innan det blir ett större problem med lådan!

Det jag efterfrågar är klara och tydliga instruktioner för en som är komplett vilsen i hur man kommer åt och byter bussningarna! Alternativt om det kanske är så att jag ska beställa delarna och gå ner till lokala mecken och be dom installera åt mig(?), men vore ju kul både för mig och för plånboken om det känns någorlunda rimligt att kunna göra det på egenhand (har ju även en relativt mekanisk vän men han är ingen saab människa). Eller om någon i stockholms trakterna är kunnig och har möjlighet så tar jag gärna emot hjälp på den fronten, vore ju intressant att lära sig lite!

Modellen är en saab 9-5 modellår 05


Ha d!