Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Sveriges Television söker bilar från 80-talet till TV-Serie

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Sveriges Television söker bilar från 80-talet till TV-Serie

    Hej alla!

    Mitt namn är Anders och jag är spelbilsansvarig på en produktion på SVT Göteborg. Serien heter Viva Hate och manus är skrivet av Peter Birro. Om ni vill läsa mer så står det om serien på SVT:s hemsida. (http://www.svt.se/omsvt/peter-birros...-svt-viva-hate)

    Serien utspelar sig 1991 i Göteborg. Vi kommer spela med början i Mars och fortsätta under våren. Inspelningsplatserna är i Göteborg, med viss omnejd.

    Jag söker nu en mängd bilar att ha med framför kameran. Många "vanliga" bilar som kommer vara med i bakgrunden och vissa speciella bilar/lastbilar/vans/motorcyklar som kommer vara mer centrala för handlingen. Är medveten om att det här är för Saab Turbo-bilar, men ni kanske har andra bilar stående som skulle kunna passa in också!

    Jag kommer försöka kontakta vissa personer här, som har bilar som jag skulle vilja ha med. Men om Du känner att Du har en bil som skulle passa in, och om Du kanske vill se hur det går till på en filminspelning, så skicka gärna ett PM eller mejl. Gärna med bild på din bil! (Eller skriv i tråden)

    Huvudsakligen så vill vi hyra bilarna. Ni får då ett statistgage och om Ni vill kan Ni ibland få vara med som statister i Er bil. (Alltså t.ex om bilen ska köra förbi i bakgrunden får Ni kanske köra Er egen bil.)

    Jag nöjer mig med att skriva det här så får ni kontakta mig om ni har fler frågor! Jag hoppas på att bli överöst av mejl och PM från glada bilentusiaster som vill ta chansen att vara en del av, vad jag tror, kommer bli en grym serie!

    MvH/ Anders Tolf

    Sveriges Television Göteborg
    Senast redigerat av AndersSVT den 2014-01-27 klockan 12:50.

Liknande ämnen

  1. Svar: 75
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 20:39
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 21:59
  3. Motorrelaterad julvisa från 50-talet?
    Av LM i forum Tidsfördriv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 04:57
  4. Bilhandlaren "Sveriges Billigaste Bilar" Malmö. Br
    Av mps i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 17:37
  5. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 22:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •