Får jag bara ta lite av din tid och berätta vad jag upplevde för några veckor sen.

Jag hade med min 9-5:a och husvagn besökt min bror i Uddevalla. Åkte därifrån en söndag eftermiddag för att ta mej och mina två pojkar hem till Sala, 35 mil bort.

Mitt mellan Uddevalla och Trollhättan får jag motorproblem. Ser på sid:en att jag har misständningar på en cylinder och gissar på tändstift eller tändkassett. Har inget sånt i bilen, som inte riktigt vill orka med bil och husvagn.

Gör då ett upprop på facebook-sidan. Och vad händer?!!

Inom en timme har en av facebookarna, Erik Bohm kommit till platsen, med några TK och verktyg. När det visar sig att detta inte var felet guidar han oss till Trollhättan på vägar som min bil orkar med, samtidigt som han engagerar ytterligare människor i fallet.

En timme senare finns Jonas Bilstrup på plats med Tech2 och verktyg, fylld av engagemang för en trött familj.
Bilen får lämnas på Jonas bilverkstad då det visar sig att det gått hål i en ventil. Jag tar en hyrbil hem och återvänder en vecka senare för att hämta en reparerad bil.

Tack till Erik och Jonas, Tack till alla andra som engagerade sig. /Miche, Jesper, Linus och mamma Camilla som satt hemma å var orolig.