Mvh Johan
93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Vore ju trist om en 3 årig utbildning samt verksamhet i yrket inte märktes
nu håller han ju på med kolfibersaker. tycker det e rätt mycket plåt o rät lite kolfiber jag!
det är egentligen inte såå komplicerat med allt plåtarbete. Bara det att man behöver öva. och öva mycket.
själv tycker jag tennspackling är rätt kul. rent helvete att slipa när man tennat för mycket, men övrigt så är det sjukt roligt.
jättesvårt på helt horisontella ytor men det är det absolut bästa rostskyddet som finns ju... slår all epoxi mm på fingrarna.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Fast tre år är det ju inte. Första året är det ju samma utbildning på fordonsprogrammet. Att man lär sig fordonsteknisk grund. Sen i årskurs två börjar man sin inriktning.
Men ja han har ju utbildning som en annan ej har.
Skickat från rymden.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Följt i tysthet ett tag nu men måste bara säga att du gör ett fantastiskt arbete och själv blir man mer inspirerad till att jobba på sina egna projekt.
Undrar också om det blev något av den svarta SS Aeron.
Fanns till cc
Hur mycket delar bytte du när du fixade din 9-3 TTiD med kamremshaveriet? Räckte det med vipparmarna, packningar till insprutarna och andra gången även remhjulen och kåpan över remmen?
Jag har en bekant som misslyckats med rembytet och fixat vipparmssallad på en 9-5 TiD 2008. Med nya vipparmar och montering av remmen med nyinköpta fixeringsverktyg samt nya packningar till insprutarna så startar bilen ändå inte. Kan lyftarna ta skada eller vad ska man misstänka?
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
En liten update kan vi nog smyga in ikväll
Gick loss på den kolv-lösa med tigersåg och punktsvetsborr för att befria den från de plåtdelar den krockade behövde.
Här ligger alla delar å väntar
Några dagar gick, sen uppenbarade sig en lucka i all planering
Djupfryst BioPower.
Tog den till jobbet en fredagskväll.
Har man nu inte tillgång till en riktbänk, ja då får man vara lite innovativ.
En lastmaskin är ett bra ankare. en bräda lades mellan krockbalk och pallgafflar, för att maximera dragkraften. En dragande portopower fästes med kätting i traktorn, andra änden i huvlåsbalken. Träkloss och domkraft agerar mothåll.
Drog ut huvlåsplåten dit jag ville ha den, kapade sen loss den för att kunna dra i hjulhuset.
Det tar sig
Demonterade höger framskärm för att kunna borra loss huvlåsplåten.
Och där var huvlåsplåten borta
Borrade bort den skadade balken
Gamla vs. nya
Allt för nu
//Konrad S.
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Har redan sett detta men skriver igen att de blir grymt bra detta!
Skickat från rymden.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Varför drar du ut delarna om du ändå borrade bort dom?
En okunnig och något nyvaken frågar.
SAAB 9-3 2.0t BioPower 2008 med taklucka!
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Vi kör en till innan det är dags att sova
den skrynkliga plåten kapades bort, nu när jag ändå hade den. hade jag köpt nya delar, hade jag riktat, men nu är det inte så :P
Nya biten ditsvetsad, dags att slipa
Slipat och Zink-primer
Så var balken ditsvetsad också
Börjar passa in kylarbalken med svetstänger och plåtskruv
Monterar allting för att se att allt linjerar som det ska.
Efter nån timmes justerande hit & dit så passar allt tillfredsställande, dags att bränna fast kylarbalken
Så var den svetsad och lite färg hittade dit. Bevisligen var jag färgblind när jag köpte färgen. "den ser ju lik ut som den på bilen". Yeah right.... tur det inte syns när allt sitter på plats :P
Påbörjar ihopmontering
Alltid lika kul att leka kabeltattare :P
Lött och krympslang.
Sedan Silikonvulktejp.
Det liknar en bil igen
så långt har vi kommit nu. Jag väntar på rätt strålkastare, bilen har halogen, och donatorn har Xenon, och jag tänker inte konvertera bilen i dagsläget, det är en del pyssel med det...
//Konrad S.
99TUPPSALA, adam93, Emil1984, gbg, HeRmAN, janka, Martin_F, montecarlsson, Mr_SunBear, pasn, persson222, Puttel, Sjöan, sjodain6, TCarlsson, ztam
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Jag är djupt imponerad över allt arbete som du lägger ner
Rock on!!!
Och jag gillar det "typiska" bilvertyget ala rejäl slägga på näst sista bilden
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Blir snygg bil av den Nocturne blåa igen
Har haft en Laserröd 9-5 2007 Combi med Hirsch vinge utan rails.
Nu när jag kollar 9-5:or på blocket skulle jag aldrig kunna tänka mig en med reling igen, såå mkt snyggare utan tycker jag
Keep up the good work!
Saab 900 T16 3dr CC MY85
Saab 900 T16 Cabriolet MY87
Saab 9-5 Aero SC MY04
Saab 9-3 Turbo X SS MY08
Kal P dal och "Johnny"
Senast redigerat av Michael Rasmussen den 2018-12-18 klockan 22:13.
Strålande jobb!