Citat Ursprungligen postat av Marz
Har ju en oöppnad burk Hagmans Gul hemma som jag funderar på att använda , men biltemas epoxi är ju en hel del billigare så får nog dra förbi där en dag o köpa en burk. Jag har massor med yta att testa på så det ska jag göra! . Går det åt skogen så släpar jag fram lamellen o slipar av skiten o på med bara epoxi.

Det funderar jag på, om man målar över ett område som har rostporer kvar med epoxi, och det blir lufttätt borde det inte sluta rosta då eftersom området inte får någon luft att använda till rostningsprocessen?
Är nog ingen höjdare att måla över rostporer alls, vare sig med hammarlack epoxi eller andra lacker. Så försök få bort allt som går. Blir man tvungen skulle jag gissa att epoxi funkar rätt bra, problemet är att rost inte verkar bry sig om det blir instängt eller inte. Hur lång tid det tar för rosten att komma tillbaka då vågar jag inte sia om. Kan nog ta ett bra tag om man bara kör på sommaren.

Citat Ursprungligen postat av Marz
Tack det samma du! Har vart inne o kollat din tråd en hel del när jag har tappat motivationen och lyckats få tillbaka bygglusten! .
Kul! Dock så spelar du i en annan division än mig, ditt projekt har ribban satt "lite" högre än mig och jag hoppas verkligen du ror detta i land.

Edit:
Här finns en länk som beskriver lite olika primers: http://www.hurlackera.se/primer