Hej!

Jag har lite problem med min nyköpta 9-5 Aero -01.

När jag ska starta bilen när den har stått en längre eller kortare stund, så får jag köra lääänge på startmotorn innan den hostar igång. När den då väl går igång så stånkar den bara på tre burkar några sekunder, för att sedan börja gå som den ska. När den startar så svartryker den rejält några sekunder, så den verkar ju pumpa in soppa i cylindrarna? Förkatten har den bränt också enligt verkstan, då bilen har varit inne för felsökning på CE-lampan som vägrar slockna. Så allt tyder väl på tändningsfel och inte bränslefel som verkstaden promt påstår? Dom säger att bränslet rinner tillbaka till tanken, men jag vete fan när dom har bytt det som finns att byta.

Till saken hör att den är köpt på seriös firma med mrf-garantier o.s.v, och dom har verkligen fixat och haft sig med denna bil sen jag började spekulera på den. Det är bytt ett ton med saker på den så den ska vara "mint". Dock så verkar det här problemet vara för svårt för mekanikerna, då den har varit in två gånger för felsökning. Dom har bytt backventiler i pumpen, bränsletrycksregulator och bränslepumpen ska vara bytt också. Så nu verkar dom ha slut på idéer.

Hoppas någon kan klura ut vad felet kan vara, så jag får detta fixat på garantin innan garantitiden gått ut. För det priset jag köpte den så ska den fan vara tip-top.