Nu kör vi, visa vad ni har...
Nu kör vi, visa vad ni har...
Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "
Som alltid en underbart trevlig STCS träff
vädret var över förväntan, hade regnat med skyfall
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Ja en trevlig träff, bra arrangerat och uppträdandet på banan funkar mycket bra. De går fort å de som behöver använda hela banan ges plats :-D Hade familjeskåpet denna gången, 9-5an hade oväntat bra vägenskaper. Ja inte så de slår og900 men de börjar närma sig :-D. Vi hade även tur med vädret för söderut va de mycket vatten överallt.
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Grymt bra i vanlig ordning, tack alla inblandade! Trots lite dropp från himlen blev ju aldrig banan helt blöt och att det var lite svalt passar ju våra bilar bra.
Nytt chassie o nya däck gjorde att det blev lite väl mycket nytt att hantera för lillhjärnan så i slalom blev det katastrof. På banan funkade det dock bra efter lite inlärning.
Var det ovanligt många som var av banan i dag? Såg åtminstone 2st 9000 på grönbete
Fram med lite bilder nu!
Mvh Jonas
Har lite i min kamera, ska ladda ur när jag kommer hem....
Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "
Så här ska depåkurvan tas!
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Det var ju "kanon" väder, det regna inte iaf, ja som hade kollat Yr.no flera gånger under fredagskvällen, o då skulle de bli mycket regn...
Jag ångrar nu lite i efteråt att ja inte tog med mina R-däck, och testade bana, man kan ju iaf släppa om folk men bankörning kommer isf köras på Mantorp, då med förhoppningsvis nya och större bromsar. ( om inte, så har ja ju bara 2 mil till garaget )
Varför ska det alltid hända nåt efter man lämnat banan ?
I laxå så hoppa en tryckslang helt plötsligt, varför hoppar dom inte när man gasar fullt på bana lr nån annan stans ?
Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
9000Aero @ Garaget
Projekttråd @ STCS
9-3ss Aero @ STCS
Även jag vill tacka alla för en trevlig banträff i goda vänners lag.
Den här gången fick man ju inte gasa av sig med den blå og:n.Men det är roligt att se andra gasa och ha kul.Vill även tacka alla som hjälpt till på kullen.
Håller på att ladda upp 677 oredigerade bilder som tjejen tagit under dagen..
Har inte orkat gå igenom alla bilder så kan garantera att bilderna är tagna i alla möjliga vinklar!
Vill ni ha någon bild så hör av er så löser jag det!
Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.
Hmm... Ok..Ursprungligen postat av MrTurbo
Mvh TD
CH43J6 m.m.
TACK till alla inblandade i helgens bus!
Som vanligt finns det både positiva och negativa saker.
Folk som kör på våra olika små strippar borde ta sig en liten tänkare. Vi har ett visst utrymme att spendera på våra olika aktiviteter. Dessa utrymmen ska utnyttjas på bästa sätt, naturligtvis. Därför har vi en ganska vettig 201-sträckning på Kinnekulle med ett naturligt avslut. Vid avslut är racet slut och då är det inte tänkt att man ska gasa vidare. Inte heller är det ok att tro att man lugnt kan motorbromsa ner till nån egenvald hastighet för att så fort som möjligt ta sig tillbaka till julgranen igen. Jag förstår att man vill köra så mycket som möjligt men det är ingen ursäkt för att köra som en idiot. När man passerat änd-gate för tidtagningen ska man så snabbt som möjligt ta sig ner till en säker hastighet. SPECIELLT om man vet att man är på väg att köra igenom depåområde för en annan aktivitet förlagd längre fram... Tål inte bromsarna den lilla inbromsningen borde det kanske stå på listan över kommande uppgraderingar innan man ägnar sig åt sån aktivitet? Bara en tanke...
Slalomen i sin tur har även den en ganska naturlig sträckning med start under bron och avslut precis vid den lilla genväg som de som köra acc/strip och ett begränsad utrymme för kö/depå för dem som väntar på sin tur att köra slalom/konbana. Utrymmet där utnyttjades idag maximalt genom att köa i bredd istället för på en lång rad. Initiallt blev det väl lite huller om buller innan folk kom ihåg blixtlåsprincipen men sen flöt det på bra.
Vi har både vuxna och barn på banan. När ett område ute på banan används som depåområde gäller EXAKT samma regler som i vanliga depån. Gångare har företräde och hastigheten är begränsad till promenadfart.
Detta borde vara vanligt sunt förnuft och är absolut inget som ska lastas vare sig race crew eller ens klubben utan det är några få enskilda individer med ett oproportionerligt ego och eventuellt lite överflödigt adrenalin i kroppen just vid tillfället. Jag tänker inte peka ut några. Tar du åt dig? Grattis, du har just vuxit lite och insett nåt. Välkommen till oss andra icke perfekta individer som åtminstone försöker jobba i rätt riktning.
Nåt positivt då? Vädret! Kanonväder för oss som körde! Fick några ynka droppar regn på mig. Slapp därmed tvätta bilen ett år till! =D
Vill även passa på att be om ursäkt för att jag snäste lite åt några gubbar som trängde sig i kön till bankörningen i pausen mellan ett par pass. Var lite sur på grund av annat och det fick gå ut över er. Sorry. Seriöst. Jag är en glad skit i vanliga fall.
Hemresan då? Den blev kanonspännande!
Först så upptäckte vi att min vibrerande framvagn berodde på ett lite lätt havererat hjullager. Drog åt det och åkte hemåt med lite darr i ratten.
Sen så blev vi ett helt gäng saabnördar som gjorde sällskap till Laxå där vi inmundigade den traditionella Efter-Kullen-Pizzan! Trevligt värre! =D
Efter detta så sköt Plutten som sagt skarpt! Det blev snabbmek igen. Det hör till. Välkommen i haverikommisionen, Plutonius! =D
Åkte vidare hemåt. Fick åtnjuta de underbara Laxåvägarna ett litet tag innan jag lade märke till att hjulet på framförvarande bil vobblade 7-10 cm i sidled. Vid inspektion visade det sig vara fälgcentrum på Gotlands (Widegren här i forumet) fina gubbräser som spruckit nästan helt runt!
Försökte stanna folk för att låna en domkraft, eftersom vi inte hade med oss nån själva. 3 bilar, ingen domkraft. Orutinerat värre! Ingen stannade direkt. Antar att jag kan se lite avskräckande ut när jag står mitt ute i skogen och håller i ett påkliknande föremål.
Till slut stannade dock en Volvo-farbror som klarade skivan åt oss. Tack för det, Sven-Olof!!! =D
Sen tog vi oss hem i ilfart utan några som helst extraäventyr.
Än en gång. Tack ALLA för allt det roliga. Nu ska jag avsluta skrivandet på den här novellen.
Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)
Trevlig träff som sagt, ser fram emot bilderna
Då var bilderna upplagda!
Hoppas det är något att ha!
https://picasaweb.google.com/1143950...KKQlafll7OqEg#
Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.
Tack alla som ställer upp på att arrangera träffarna Det var en helt lyckad dag
#3309 Andreas "Dea" Persson
900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09
Jäkla dag.. Gick upp 04:30, drog hemmifrån 04:5o. Mot Kullen, bromsarna jävlades, nya belägg, funkade efter ca 10mil som dom skulle. Stannade för paus vid Jönköping, Johan hade fått punka, kalas! Kom fram 3minuter innan insläppet stängde på Kinnekulle Ring, tur de! Drar på splitt nya R-däcken o drar tre repor på strippen, gick halvbra, Johan lånar bilen drar några repor till sen tröttna vi. Dax för banåkat, bilen känns fin med nya chassit o drar som fan på rakan, verkar bra.. sen åker ag av banan, gräset yr o jag e glad att det inte händer mer. Bilen blåryker ser jag, mer o mer, in i depån o konstaterar att de e nog dags att bygga ny motor, aj fan! Prisutdelning, kom etta i strippmomentet, fick en portabel grill o kylväska Motorn verkar gå hyfsat så vi kör hemåt med blårök, stannar o kollar olja då o då, upptäcker att de e vatten i oljan, positivt då behöver jag inte bygga ny motor bara byta toppackning men n u blir det släp hem. Går inte helt utan problem där heller, gick en kylarslang på Johans bil... nu e jag hemma o går inte ut nå mer så kan inget mer hända idag.
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO
Hej!
Trevlig träff (precis som vanligt), vädret var på vår sida även om det blev några regnstänk på rutan 3-4 gånger, men inte tillräckligt mycket för att ens behöva köra torkarna.
Fick bli en pizza i Laxå på hemvägen med Samuelf och massa mer Saabfolk, inte dumt, fortfarande ordentligt mätt...
Lite bilder från dagen finns HÄR
Tack till mioh för tips på kamerainställningar, gjorde stor skillnad faktiskt även om det fortfarande är långt kvar tills jag kan använda kameran ordentligt.
MVH
Ännu en trevlig träff med härligt folk och fina bilar
Tack alla som ställt upp och gjort denna träff möjlig.
Vi var några tappra själar som sov över natten till Lördagen, tack för sällskapet, maten och annat skoj
Struntade i Acc och Slalom, men fick ändå ut en hel del av dagen, och det viktigaste av allt:
Bilen gick inte sönder trots 77 kilometer hård körning.
Nästa träff skall mina r-däck med, hann inte få dem på fälg till denna...
Här kommer "ett par" av bilderna som togs med min kamera och telefon.
Tyvärr alldeles för många under Slalomen, blev inte så mycket plats kvar på minneskortet för de andra aktiviteterna, men det räckte ändå, fick radera de mest uppenbart dåliga bilderna direkt i kameran.
http://tinyurl.com/653vdy3
Tack för sällskapet och den obligatoriska pizzan i Laxå på hemvägen, det var trevligt att vi kunde bli så många
På återseende i trafiken, och på Mantorp, hoppas jag
Kör hårt tills dess..
/J!
SAAB 9000 2.3 T CSE -93 (~240 hk) Projekt 9999
Mofasa-edition
Tackar för en riktigt trevlig dag Vill se tider på ACC dessutom
Bilar:
1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)
Se det positivt du fick iallafall pris!Ursprungligen postat av M.L
Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.