Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Min första tanke är; vart är anslutningen för vhv?
Den kommer att sitta mellan de 2 st översta silikonböjarna ! Ska borra och svetsa en anslutning Annars bra tankeUrsprungligen postat av Magnus Aero
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Klicka här för info om bilen
Ta bort AC-pumpen och gå rakt ut i sidan istället
Den både väger och tar kraft
Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ursprungligen postat av Johan H
Jonas 2606 tjatar om de varje gång jag är hos honom "Du jag tog bort den AC"
Mycket nöjd med lösningen om man vill behålla AC:n i bilen
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Jo den fungerar bra - hade själv en liknande lösning för två år sedan.Ursprungligen postat av SuperFaCeR
Nu är de enbart race som gäller så ACn försvann
mvh
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Lustigt att turbon är "rättvänd" på alla andra bilar förrutom på 9000Ursprungligen postat av Jonas 2606
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Eventuellt inte min.Ursprungligen postat av Jonas 2606
Saab 9-3 2.3T
Saab 9-3 2.0T
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Robban hur då några bilder på din instalation på min gatsaab att uppvisa här fuskas de inte med x-rör eller andra större mods.
lite värme å kärlek har ju alldrig skadat.
Älskad utav många hatad av desto fler
bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
http://www.garaget.org/?car=56564
Jag hade nog TIG:at dit ett litet rör istället som du ansluter slangen till.Ursprungligen postat av SuperFaCeR
Sätt röret så du får lite ejektorverkan och böj upp de mot vevhusslangen.
Eller ta vevhusventanslutningen från ett inloppsrör till 9000CS.
Mvh Marko
Ja, nästanUrsprungligen postat av SuperFaCeR
Jag övervakade ju bara bygget
Klicka här för info om bilen
Låter bra detUrsprungligen postat av TurboColle
Klicka här för info om bilen
Ursprungligen postat av tobias321
Klicka här för info om bilen
Varför skulle x-grenrör eller andra mods vara fusk i en "gatsaab"?Ursprungligen postat av tobias321
De är ju som att säga att det är fusk med luft i däcken i princip
Mvh Marko
Tack för tipset Marko , jag är bara en glad amatör med en Clas Olsson svets. Har aldrig svets i mitt liv innan jag köpte den så ha översende med svetsenUrsprungligen postat av Marko 1880
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Ser mycket bra ut
Men jag hade flyttat ner anslutningen som tidigare talare redan påpekat.
Trist om ventilationen inte funkar riktigt...
Mvh Jonas.
P.S hoppas man får se kärran på knutan!
Mitt garage: http://www.garaget.org/GBG
Hur menar du Marko ? Du kan väl skissa lite i paintUrsprungligen postat av Marko 1880
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Är det 2,5" eller 3" rör du använt? Har ett 2,5" inloppsrör som jag använt förut men funderar på om det räcker till 400hk. Inloppet på turbon är ju ändå inte 3"
Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual