Hej.
Jag har idag monterat min nya styrbox som ger steg1.
Drar på för fullt, efter ett par sekunder slutar turbon att ladda och ESP lampan lyser.
Är det något som vet vad detta beror på?? Hur kan man åtgärda detta?
Tacksam för alla svar
Mvh
Hej.
Jag har idag monterat min nya styrbox som ger steg1.
Drar på för fullt, efter ett par sekunder slutar turbon att ladda och ESP lampan lyser.
Är det något som vet vad detta beror på?? Hur kan man åtgärda detta?
Tacksam för alla svar
Mvh
Medan du väntar, läs dessa för tips om bättre chans till snabba och relevanta svar:
http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=3&t=112558
http://forum.saabturboclub.com/rules.php
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Jag tror du har för hala däckUrsprungligen postat av tiger8080
Alternativt kan det vara wastegatearmen som har "låst" sig.
Ingen som vet ingen som vet...
Ursprungligen postat av tiger8080
Gjorde den så även med originalprogrammet?
Om inte så är det garanterat något med mjukvaran. Vi kan kika på det i morgon när du tittar förbi hos mig
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Det är väl "klart som korvspa" att turbon slutar ladda om TCS tänds, det är ju lixom meningUrsprungligen postat av tiger8080
TCS= TractionControlSystem, dvs det spinner och effekten stryps!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Det skulle kunna vara så enkelt att du fått en mjukvara som inte är gjord för just tcs, då lär ju den flippa ur totalt när du kör.Ursprungligen postat av Johan H
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Jorå men den slår av väldigt snabbt, det gjorde det inte innan. Inte lika hårt som nu
Ursprungligen postat av Manick
OKUrsprungligen postat av LM
- Bilmodell (Saab 9-5 Aero)
- Årsmodell (2002)
- Modifikationer på bilen (Steg1 mjukvara, 3" JT sportavgassystem efter kat)
- Miltal (15700)
- Hur yttrar sig felet? (skenande laddtryck vid fullt pådrag)
- Är felet permanent eller intermittent?(Märks bara ibland, speciellt på 2an växel)
- Vilken felsökning har redan gjorts? (Inga ännu)
Om laddet skenar och bara på en växel så är det med största sannorlikhet mjukvaran det är fel på. Men som sagt, vi kollar på det i morgonUrsprungligen postat av tiger8080
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Om du gasar mycket på 2'an så får du garanterat hjulspinn och esplampan lyser, och laddtryck mm begränsas. detta märker du som sagt av mer nu när du har mer vrid i motorn. nu vet ju inte jag vad du har för mjukvara, men det kanske skiljer 50-75Nm mot original.
- 9000 AERO Crystal Rainbow Edition -
http://www.garaget.org/?car=100155
Vad händer om du stänger av ESP och stämplar fullt?
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Jag har testat och bilen har gått prima, problemet finns inte kvar längre när det är torrt ute på vägarna. Det händer just när ESPn känner att bilen spinner, då klipper det! Vilket borde var helt vanligt, så problemet löste sig själv
Tack för alla svar man fick
Mvh
Ursprungligen postat av znorc
Tycker du att problemet är löst?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Ja det tycker jag eftersom jag trodde att något var fel, men det är inget fel eftersom ESPn gör bara sin funktion. Detta händer när man har 70-80 nm extra vilket leder till att bilen spinner.
Vad menar du med din motfråga?
Mvh
Ursprungligen postat av RZ