Behöver det nog inte vara. Testa en annan DI för säkerhetsskull.Ursprungligen postat av niohundra
Behöver det nog inte vara. Testa en annan DI för säkerhetsskull.Ursprungligen postat av niohundra
Får göra det. Tycker det är skumt, splittny di i bilen och har även testat med Mafnus kassett. Båda funkade för 3 dagar sen. Men men, ingan garanti att den funkar bara för att den är ny. Vilket i sig är helt bissart.Ursprungligen postat av Chrisse
mvh
Kommit något längre ?
9000 cse 2,3T -95, såld...
Åker Tjeckisk golf..
Nepp.. har snackat lite med Robban om felsökning, men mer än så är inte gjort. Är ledig helgen så får hoppas jag kan lösa det då. Men ha kommit fram till att det "måste" ha med soppan att göra. Ska lossa tryck och bränsleretur från pumpen och kolla om det sprutar soppa, annars är det bara att börja från pumpen och arbeta sig framåt.Ursprungligen postat av AgNe
Den tänder nämligen inte alls när jag frsöker starta, och stiften ser torra ut.
Har köpt multimeter så jag kan kolla batteri och om spridarna får tillräckligt med ström.. Tråkigt sånt här.
Mvh
Imorgon (idag) kör vi felsökning. Får vi inte ingång den så är det bara boxen kvar som kan fela. Går stackarn igång imorgon så kör jag den i 2 veckor o ställer sedan in den.
Om inte får den vila frånochmed Söndag.
Ser nästan fram emot att ställa av skönheten. Ska hända lite under vintern. Nu är ju inte mort i stan längre, så jag kanske låter kanske bli att lyfta toppen. Vi får se.
Vad felade?
#5607 | 9-3ss 2.0t 2008
Titta på första bildenUrsprungligen postat av Mafnus
Sådär nu har jag satt i mina linser och tittat igenUrsprungligen postat av Magnus Aero
#5607 | 9-3ss 2.0t 2008
jag tar alltid bort den där ejektor pumpen ( vet ej vad den heter ) istället
EjektorverkanUrsprungligen postat av Tomsan
Som bilden ja, slangen hade hoppat. Det som är så konstigt är att först hoppade anslutningen på pumptoppen bort, och nu denna. Alla slangklämmor måste ha gängat upp sig, inte fan vet jag hur.. Fick dra åt allihop när vi hade den uppe. Hursomhelst nu går bilen. Lite orolig tomgång när den är kall, och den hugger lite ibland vid motorbroms. Annars går den bra, men fett.Ursprungligen postat av Magnus Aero
Nu har jag jobbat ned däckmönstret ett par millimeter, så har man en ursäkt att köpa nya sulor till våren
Gött Kalle! Var mkt glädjande att se det var din bil som mullrade utanför så kärleksfullt i höstrusket i går!!Ursprungligen postat av niohundra
Jag har några nya 20" liggandes i garaget om du behöver sulor btw!
Goin' on rage n anabolic fuel!!
Då var det ju race i stan idag. Kunde inte köra själv, det hela började 2 timmar innan jag gick av jobbet.
Hursomhelst så fick jag iallfall efter jobbet chans att köra mot en kompis med en 400hk Volvo 850. Flygande start från 90 på 3an, vi drar jämnt trean ut, men precis när jag kastar i fyran försvinner han med en halv billängd/sek.
Kommentarerna från andra bilen var "Vad händer när du lägger i fyran, du bara dör? Syns på bilen med, det verkar som du bromsar för den sätter sig inte alls som på trean."
Lite besviken, men samtidigt nöjd, drar jämnt med 400hk mellan 90-170
Undrar nu bara varför den inte skjutsar på ordentligt på fyran, inte samma sug i ryggen som på 3an..
Vad tror ni?
Skjöt dock slangen till ttmätaren (sitter på vakuumslangen vid vevhusventen), vet inte hur mycket det påverkar...
Programrelaterat hoppas jag på, ska ju upp till nordic i vår, och bilen ska om några veckor in i garaget för vinterförvaring.
Mvh
Lossar slangen går ju laddtrycket ut den vägen.Ursprungligen postat av niohundra
Hinner inte med allt.....
Jo, detta var dock under 4e repan. De 3 första var lika dana de också. Därför antog jag att den slangen skjuten inte gör enorm skillnad.Ursprungligen postat av fredde1
Har nu kört igen mot samma Volvo, med buntbant hårt åtdragna runt t-korset till tt-mätaren. Den skjöts alltså icke denna gång. Inte några andra slangar heller för den delen.
Samma sak än en gång, 3an jämn, och sen sticker han iväg med billängder så fort 4an kommer i.
Har kikat över vakuumslangar och anslutningar till ic o tryckrör. Orkar inte krabba mer med den nu, ställer snart in den och sen får nordic kika på det i vår. Hela "fenomenet" kan ju ha att göra med att båda bilarna är grovmappade. Min är uppfetat, och hans verkar ha helt störd tändning. Han hämtar förresten runt 550hk när den mappas rent. Så man undrar ju hur grovmappen ser ut på den.. Han laddar runt 1,9 max, så laddet är inte onödigt safe. Men nu är ju inte detta ett volvoforum.
Nu är det bara att be om att vinterbilen inte rasar ihop av hög ålder, och att saaben inte rasar ihop pga humör.
Mvh
Ursprungligen postat av niohundra
Var det Alle? Den blåa 850 sedanen? Jag körde mot honom lite förra helgen!...
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Yes sir! Den kommer nog fläska på bra sen. Hur gick det när du körde mot honom då?Ursprungligen postat av 9-3 Mike
Kan svara åt mike då jag åkte med Alle i volvon när vi rejsade det var inga svårigeheter för mike, han åkte ifrån volvon utan problem.
Får rejsa igen när volvon är färdigmappad och så...då kan det bli jämt