För som inte läst tidigare tråd kolla:http://forum.saabturboclub.com/phpbb...t=carbonlamell
Som sagt efter att jag tillslut fått demontera den själv och skicka in den till SP så har följande hänt.
Ingenting egentligen förrän jag hörde av mig till dem idag.
(Jag skickade in den den 26maj)
Och svaret på varför den betedde sig så konstigt hade kommit till Claes via mail och det va inte det slutliga svaret enligt honom, men troligast är väl att de inte ändrar sig efter att ha svarat en gång till. Svaret löd i a f att det hade kommit SVETT eller OLJA på lamellen vid montering.
För det första är det en jävla skillnad på svett och olja,
och för det andra va jag med när en arbetskolega bytte den på Saab i Linköping.
Det va i stort sett ur kartongen och sedan montering, bortsett från modifieringen som gjordes på splinsen för att det skulle passa. Detta gjordes av mig och inga oljor eller svett va inblandade.
Tycker detta låter riktigt skrattretande att de påstår att det skall vara på detta viset.
Svett dunstar, och på 200mil skall det inte finnas någon tillstymmelse till det kvar på lamellen.
Sedan va ju mitt problem att den gnisslade och ryckte.
Olja på lamellen borde ju ge precis motsatt effekt eller?!
Sedan att man överhuvudtaget kan se på en lamell om den blivit utsatt för kemikalier eller likn innan användning låter väldigt suspekt i mina öron.
Går inte detta igenom så lär jag ju vända mig till ARN.
Tänkte höra om någon har erfarenheter i ämnet svett, olja på lamell och eller carbonlameller!
Mvh
Rickard