Har du öppet? isåfall vilket märke?
Eller kör du på orginal? kanske nån modifikation?
på den ena har jag helt orginal, blir nog nåt annat till våren.
den andra har jag öppet JR
Har du öppet? isåfall vilket märke?
Eller kör du på orginal? kanske nån modifikation?
på den ena har jag helt orginal, blir nog nåt annat till våren.
den andra har jag öppet JR
Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
9000 Aero -96, steg4
Husqvarna 449TE -11
Green cotton, inga begränsningar
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Kör med orginal filter i borrad luftburk, blir lite mer mods på burken till våren för mer kall-luft.
>>Saab 9-5 SC Aero -04<< |
Sålda --> 9-5 2,3t -98 -- 900 T8 -84 -- 9-5 2.3T -03
Nissan Cherry T -84 -- Nissan 200sx rs13 -89 -- Honda Civic Type-R -16
Kör fortfarande originalfilter, skulle jag byta skulle jag göra det enbart för ljudets skull och sedan byta tillbaka till original på vinterhalvåret
JR instatsfilter i orginal luftbox.
#5607 | 9-3ss 2.0t 2008
900:an har ett öppet JR (finns även ett K&N insatts som åker i ibland) och 9-5:an ett K&N insatts.
/N
kör orginal än så länge i 900an, petar nog i ett j&r eller nåt till sommarn...
jag körde med originalfilter UTAN luftburken på min 9000T, limmade bara filtret på ett 2,5"(?) rör, billigt, bra, å renar lika bra som original
på 900an vet ja inta va det kommer att bli, lutar åt nån form av skumfilter iaf.
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Har använt JR-filter på min bil, men när jag såg att min sprillans nya TD04 hade märken på bladen efter en sommar bestämde jag mig för att gör något åt saken.
Nu blir det ett 900T16 originalfilter monterat "öppet" i innerskärmen med pluggad botten. Rätt skaplig area på det filtret, så jag tror det kommer räcka fint.
Jonathan Nilsson STCS#4021
Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973
aeron: org.filter i borrad burk
cd´n: org
JR öppet i 900:an
Har kört med K&N och även JR i en herrans massa år (allafall tio) i olika bilar och fortsätter med det ett tag till tror jag.
Saab 9-5 -98-99 -00-01-02
#9558
Orginal i 9-5an och Green cotton i 900
Jag har kört med en Pipercross i min 9000 nu i ca 1000 mil.
Jag har averkat 3 turbos under den tiden.. Kan det bero på filtret??
Hur ofta ska man byta/göra rent? Har inte gjort rent mitt nån gång
Kör med original, ser ingen anledning (förutom ljudet) att köra med något annat..
Saab 9-5 -01 Automat
Green Cotton
Mvh Martin
SAAB 9-5 2,3T (220) Linear Business - 2005
Filter?! Får man inte dåligt flöde då?
Jag har trätt en nylonstrumpa över insugsröret. Är det bra?
edit:
Jag hade visst ett öppet K&N...
Kör med öppet K&N i min 900 NG
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Hej
Originalpappfilter med den större dieselsnoken.
//Jesper #1873
Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
TLX801 du är saknad...
Är det någon som har provat/kommit i kontakt med Lintec luftfilter? Om man får tro deras testresultat som är gjorda av Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut, så ska de ju sopa mattan med de flesta kända eftermarknadsfiltertillverkare.
Det hade varit intressant och se hur deras filter står sig mot ett orginalfilter för det får väl endå anses som referens? Jag mailade till dem ang. detta och lite andra frågor men har inte fått svar än. Har mina funderingar på en Lintec filter till denna sommaren.
/M