Har beställt 2 ggr från USA och båda gångerna har det inte fungerat med att betala moms till EBAY.
Den ena gången så hade inte säljaren en aning om att dom måste sätta ioss nummer på försändelsen och den andra gången så skickades paketet med ebays egen international delivery services och när paket packades om i Tyskland så satte dom en ny fraktetikett över den ursprungliga där ioss numret stod.
Nu har jag betalt dubbel moms 2ggr och man måste skicka in bevis till ebay för att få tillbaka pengarna, vilket strul!!.
Den första leveransen tog jag med UPS express tjänst som skulle vara framme på 3-5 arbetsdagar den tog totalt 21 dagar. Först fastnade den i Järfälla på UPS för dom ville ha moms(moms betalt samma dag)sen var den borta p.g.a lastbilscentralen(lokal underleverantör) väntar på tull/momsbetalning, ringde då upp och förklarade att jag inte vill betala moms en 3:e gång.
UPS i Sverige skitdåligt som inte hanterar gods på korrekt sett, EU/EBay måste vara tydligare mot leverantörer över regler.
Tänk att logistik måste vara så krångligt trots alla automatiserade system.
Nu känns det bättre då jag fått skrivit av mig lite
/Pelle