Hej,
Funderar att montera 345 mm bromsskivor fram och undrar om jag inte måste byta även bak till Aero 292 mm ventilerade eller funkar det med 280 solid ihop med 345 mm ?
Gäller 9-3 vector 1.8 t.
Hej,
Funderar att montera 345 mm bromsskivor fram och undrar om jag inte måste byta även bak till Aero 292 mm ventilerade eller funkar det med 280 solid ihop med 345 mm ?
Gäller 9-3 vector 1.8 t.
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Man vill programmera om ESP systemet för vilken bromsvariant man har för att bilen ska få rätt beteende. I de möjliga valen i Tech2 så finns inte kombinationen 345+278mm, så det kommer inte bli rätt.
För bromsbalansen generellt så är det nog också vettigt att uppgradera bak.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Hej,
Bromsen, fartens fiende Nr 1
Snåla inte på bromsarna bak, köp nytt och var glad!
Mvh
Johan
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428
Hej,
Tack för svaret.
Nytt blir det men det är en kostnadsfråga om det är värt
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Har du redan köpt 345 bromsar och snackar vi Turbo X satsen då eller har du fått tag på NG 9-5 satsen med 2 kolvsok och 340 skivor med bromsbelägg som är dubbelt så stora som Turbo X?
Hej,
Passar NG9-5 OK och NG95 skivor på 9-3 samt og9-5?
Mvh
Johan
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428
Inte bolt on. Det krävs bearbetning utöver vad man kan göra i garaget med en vinkelslip och borrmaskin.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Seeeent svar, men jag vill bara inflika att jag körde 345mm fram och std solida bak på min svarta Cabbe. Du har ju kört den (fort) och jag vet inte om du upplevde något negativt med bromsbalansen... Jag tyckte det fungerade bättre än förväntat. Och trust me... JAg har bromsat hårt många ggr.
(Är jag den ende som bromsat turbo-x skivorna skeva när RL'n satt i rutan och man körde 100-200 repor, gång på gång på gång på gång...?? :-D Men när de svalnat återgick de ;-) )
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare