Hej! Tror ni "den bedrövliga effektkurvan" kan bero på att CAN-bussen bara uppdateras med ca 5hz? När jag räknar ut tiderna så interpolerar jag kurvan (jämnar ut den matematiskt genom att stoppa in uträknade värden mellan de riktiga värdena). Innan interpoleringen ser kurvan ut som en trappa. Lite av den trappformen finns kvar efter interpoleringen.
Visst hade jag laddtrycksspikar. En vid 3000rpm och en vid 4700rpm, men jag tycker inte att det kändes "bedrövligt". Laddtrycksmappen är work in progress men den börjar bli ganska bra tycker jag och var väl helt okej även när jag körde denna 100 - 200 repan.
Tyvärr lär det inte bli fler försök pga. kopplingen och motorfästena
Hursomhellst så körde jag med 1,5bar, 17 grader BTDC och 1250 - 1300mg/c i mellanregistret under repan, om nu någon vill veta. Det borde motsvara ca 450Nm.