Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Lack skada i parkeringsgarage...!?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536

    Lack skada i parkeringsgarage...!?

    Hej, lagom sur man blir för att man får en lack skada bara för att man är försiktig och ställer bilen i parkerings garage...

    Var i Stokholm nyligen och parkerade bilen i humlegårdens parkerings hus för 220 spänn natten(!), tänkte att jag inte ville ha bilen ståendes ute för att undvika skador mm. Över natten hade det droppat på bilen från taket och jag föröskte på morgonen att få bort det men det gick inte, och då jag skulle reckonda den snart tänkte jag inte mer på det mer än att jag svor lite.

    lämna in den på reckond och lack försegling, men det visade sig att de inte fick bort det!!!! Så nu ar jag en lackskada som inte går bort och ser ut som en stor J"¤#¤la fågelskit som runnit över hela dörren! Nån som har några ideer om hur jag ska får bort? vill ju knappast lacka om hela dörren? Så jävla sur jag blir







    Hilfe!!

  2. #2

    lackskada

    Hej !

    Det där såg inte så roligt ut .

    Frågan är ju bara då vad är det för nåt som runnit ner på lacken ?

    Kan det vara nån slags betong lösning ???

    Fågelskit ser det ju inte ut & vara .

    Hmm men det bästa hade ju vart ifall ja fick kolla på din bil så ser man ju mer exact hur illa detta problem är .

    Hör gärna av dig .

    Lösningar finns det ju alltid för att åtgärda problem .

    Mvh / Patrik

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Det är troligen dropp från salt-o-smuts-slask-vatten som runnit genom 3 meter av miljöfarliga ämen, betong, lagrade avgaser, fosiler, cement och kalk...

    Droppet kom från mellan två tak betong plattor. Det var mer från början men lite gick att få loss utan att skada lacken eller att det var märken under så därför hoppas jag att lacken under har klarat sig...

    bor nån timme norr om trollhättan, kan ju pma dig nån dag innan om jag ska ner till bergvik eller nått, kan bli nästa helg då lönen har kommit och tjejen vill shoppa...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    84
    Kontakta Stocholm Parkering, beskriv problemet och begär ersättning!

    Mailadressen är kundservice@stockholm-parkering.se
    9³ Aero Coupé, Kawa ZX-9R Ninja

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    512
    Är det bara utanpå lacken är det inga problem att få bort det.

    Då går du till en lackerare, och ber dem slipa bort det med 2000/3000 våtslippapper och polera upp ytan igen.

    Det är värre om det har frätt ner i lacken. Då kan man prova slipa med 2000/3000 våtslip för att få bort det, men annars är det tyvärre inget annat att göra än och få dörren ommålad.

    Lycka till.

    /5451 Släggan
    (Hört på STCS-träff) Att köra Audis fyrkrafsare året om är som att gå med flytväst hela året för att kunna fiska kräftor i augusti...
    1a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1943
    2a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1942

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    715
    Har bilen stått ute i solen iså fall kan det vara svårt att få bort det då det antagligen har "bränt" fast i lacken men prova med våtslippapper

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Citat Ursprungligen postat av Släggan
    Då går du till en lackerare, och ber dem slipa bort det med 2000/3000 våtslippapper och polera upp ytan igen.
    /5451 Släggan
    Får nog prata med lackerare, ska först maila sthlm parkering först och se om de vill ta på sig detta, mycket bra ide!

    Tack alla, det känns mycket mer hoppfullt nu, kanske inte blir så dyrt heller om det är ytskada då det "bara" handlar om att slipa/polera och inte lacka etc...

    Citat Ursprungligen postat av Hulken
    Har bilen stått ute i solen iså fall kan det vara svårt att få bort det då det antagligen har "bränt" fast i lacken men prova med våtslippapper
    Det har den ju, ganska oundvilkigt men förhoppningsvis så torka/härdade det innan solen blev allt för stark...

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Det löste sig!!!!

    träffade på en pensionerad lackerare i helgen som gav mig ett "hemligt" recept som löste det hela och fläcken försvann med en gång...

    Om ni vill veta receptet kan ni PM:a 500 kr till mig så berättar jag

    (dåliga) skämt å sidå, han rekomenderade att jag skulle blanda lite kalkosan (20kr) och vanlig sån citron saft (5kr) från ica, och det funkade perffa! Skvätte bara på lite av båda på en trasa och fläcken försvann som om det vore vanlig lera...

    Och, ingen lack skada!!!! fan va glad jag är!

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    563
    Då får man gratulera då

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 514
    Grattis....
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 615
    Citat Ursprungligen postat av foffen
    Det löste sig!!!!

    träffade på en pensionerad lackerare i helgen som gav mig ett "hemligt" recept som löste det hela och fläcken försvann med en gång...

    Om ni vill veta receptet kan ni PM:a 500 kr till mig så berättar jag

    (dåliga) skämt å sidå, han rekomenderade att jag skulle blanda lite kalkosan (20kr) och vanlig sån citron saft (5kr) från ica, och det funkade perffa! Skvätte bara på lite av båda på en trasa och fläcken försvann som om det vore vanlig lera...

    Och, ingen lack skada!!!! fan va glad jag är!
    Japps! Precis vad jag tänkte säga, avkalkningsmedel! Farsan råkade ut för detta i garaget på sitt jobb på sin 9-5:a och farfar som är gammal bilelektriker och verkstadsägare sade direkt avkalkningsmedel!
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  12. #12
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Citat Ursprungligen postat av foffen
    Det löste sig!!!!

    träffade på en pensionerad lackerare i helgen som gav mig ett "hemligt" recept som löste det hela och fläcken försvann med en gång...

    Om ni vill veta receptet kan ni PM:a 500 kr till mig så berättar jag

    (dåliga) skämt å sidå, han rekomenderade att jag skulle blanda lite kalkosan (20kr) och vanlig sån citron saft (5kr) från ica, och det funkade perffa! Skvätte bara på lite av båda på en trasa och fläcken försvann som om det vore vanlig lera...

    Och, ingen lack skada!!!! fan va glad jag är!

    Japps! Precis vad jag tänkte säga, avkalkningsmedel! Farsan råkade ut för detta i garaget på sitt jobb på sin 9-5:a och farfar som är gammal bilelektriker och verkstadsägare sade direkt avkalkningsmedel!
    En tanke som då slår mig:
    Röda bilar och deras tak, kanske funkar där oxå?

    /R
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Liknande ämnen

  1. Parkerings skada ;(
    Av Anssyl i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 22:28
  2. Skada - lack jobb - försäkringsbolag
    Av Lob i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 20:18
  3. Fälg / skada?
    Av shoei i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 19:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •