Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 55

Ämne: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

  1. #21
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  2. #22
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Bilen är riktigt ful.
    Usch! Usch! Usch!

    Bara jag som ser Aero-X Formen i denna bilden?
    Skriker Aero-X tycker jag.




    Aero-X:


  3. #23
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    På tiden att Saab fick komma till med en grym konceptbil igen. Jag som är lite smått excentrisk och udda av mej tänker mest "mums" när jag ser bilderna. Vore dock kul att få se den live.

    Hade en liten förhoppning om att kunna se den på stockholms bilsalong i vår, men efter en snabb googling såg jag att mässan är inställd.. igen...

    Men det ska onekligen bli intressant att se hur nya 9-3 kommer se ut, om desingspråket rör sej i denna riktningen.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Jag tycker det var ett riktigt coolt concept, även om jag hade väntat mig något annorlunda. Jag har lite svårt att se att det är en Saab, men man hittar mycket i detaljerna.
    Profilen tycker jag är riktigt snygg och om detta är en hint om 9-3an kan den nog bli riktigt lyckad, hoppas bara lite mer saabkänsla växer fram. Men det kommer med tiden!
    Utan Saab

  5. #25
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Citat Ursprungligen postat av potatis
    ja speciellt med den otroligt snabbt växande android marknaden så är det nog lite dumt att inte satsa där.
    *Lite offtopic nu...*

    Ja, android market ökar ju rätt bra MEN... Hur lång väg har dom inte för att ta marknadsandelar av App Store som har 83% av den totala marknaden på "appar"..

    "Siffrorna som iSuppli redovisar handlar uteslutande om intäkter från app-butikerna. Undersökningsbolaget har kommit fram till att smartphone-kunderna spenderade sammanlagt 2 155 miljoner dollar (13,8 miljarder kronor) på appar under år 2010, vilket är en 160-procentig ökning från de 828 miljoner dollar (5,3 miljarder kronor) på appar föregående år. För det innevarande året (2011) spår iSuppli en ökning om 81–82 procent till cirka 3,9 miljarder dollar på appar (25,0 miljarder kronor).

    Största aktören enligt undersökningen är App Store från Apple som svarade för nästan 83 procent av branschens omsättning 2010"



    Jag hade gärna sett stöd för både Android och Appstore/iPhone. Borde väl inte vara världens huvudvärk att lösa?

    *Back on topic..*
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  6. #26

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Nej... Nej... Nej... Nej... Nej, snälla, nej.

    Varför skulle dom ens bemöda sig med en konceptbil om de ändå fick stressa ihop den? Satsa på att få nya 9-3:an jävligt bra istället och visa den när den är klar.

    Det är för mycket. Gör om och gör rätt.

  7. #27
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    Ja, android market ökar ju rätt bra MEN... Hur lång väg har dom inte för att ta marknadsandelar av App Store som har 83% av den totala marknaden på "appar"..
    Men då räknar man väl bara appar som kostar pengar?

    Oavsett så är det ju säkerligen smartare att satsa på det som kommer än det som varit. Det säljs mer androidtelefoner än appletelefoner och skillnaden kommer antagligen bara öka.

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    427

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Fronten ser helt ok ut, men resten av bilen är enligt mig grymt ful. Får ingen känsla av SAAB när jag ser den..

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Android finns i telefoner av alla storlekar. Apple/Iphone finns ju bara i telefoner stora som fjärrkontroller.
    Fredrik J

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    824

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Angående bilen, nja ok för concept kunde varit värre. Fronten ok, öronen nej, baken nej, sidovy ok

    Angående Android för att styra allt i bilen, hur är det med virus? Antar att man kan koppla upp sin mobil via blåtand, sladd etc. Inte så roligt om gas, broms, handbroms styrs elektrisk och någon fjortis skapar ett Andriod virus som låser dessa vid "fulltryck" på motorvägsfart...
    9-3 SS Aero -04 Hirsch 240hk/378Nm
    Medelvärde: 0-100=6,8, 0-160=15,36 100-180=12,2, 100-200=17,81, 80-120=4,05, 100-150=6,3, 0-200=25,82.
    BMW 530d Xdrive F11 -12 BSR Medelvärde: 0-100 = 5,70, 0-200 = 22,16, 100-200 = 16,77, 100-150 = 6,35, 80-120 = 3,75

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Men inte ska man ge allmänheten möjligheten att styra bilens primära funktioner. Man förser infotainanläggningen med information om vad bilens alla sensorer registrerar och sen kan applicationen leka med dessa. Envägskommunikation så att säga.
    Fredrik J

  12. #32
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    *ogilla*

    Gillade inte formen, och tyckte inte den såg ut som en Saab direkt.
    Men man kanske vänjer sig när det kommer en mer seriemässig design.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    102

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Citat Ursprungligen postat av Blackfield
    Nej... Nej... Nej... Nej... Nej, snälla, nej.

    Varför skulle dom ens bemöda sig med en konceptbil om de ändå fick stressa ihop den? Satsa på att få nya 9-3:an jävligt bra istället och visa den när den är klar.

    Det är för mycket. Gör om och gör rätt.

    "Ett koncept är en övergripande och bärande idé"


    Jag tycker den ser riktigt bra ut.
    Bra jobbat Saab!

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Jag är också lite förbryllad över hur bilen ser ut. Men väntar med att såga den fullständigt tills den står på museumet och jag fått granska på nära håll.

    Rent generellt tycker jag det är larvigt att man betalar utomstående för att göra konceptbilar. Man borde ju kunna fixa det där innanför grindarna...
    Fredrik J

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jörlanda
    Inlägg
    151

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Varken SAAB Sonett eller 9000 ser ut som en SAAB om man tittar bakåt i tiden. Dock anses de nu var SAABish. Hade de gjort en bil som såg ut som ännu en faceliftad 9-3a så hade reaktionen blivit densamma.

    Trots alla olika Photoshoppade bilar som funnits i media så har de skapat en bil som inte liknar något av dem utan de har skapat något eget. Man kan ju inte påstå att de härmat Audi, Bmw eller volvo då de skapat sin egen bil och med en egen dragning till historien från deras perspektiv. Sedan att bilen väcker reaktioner och uppmärksamhet är bara positivt.

    Nu tycker jag de har skapat en bil som hänvisar till Sonett(bakdelen) och fronten som ser ut som en ny skapelse av 9-3ans.

    Öronen kunde de skippat tycker jag men de måste ju göra en bil också sticker ut vilket den gör och skapar uppmärksamhet vilket en konceptbil ska göra. Annars skulle man väl inte göra konceptbilar?

    Man kan ju själv välja de delar man vill se på den nya 9-3an.
    Jag ser helst att de fortsätter med fronten behåller bakpartiet och därimellan behåller de aerodynamiska formerna men skippar de så kallade öronen.

    Om man tar med bakpartiet från fenix så kan man ju skapa en rolig coupe där körglädje/körkänsla är prioriterat. Förhoppningsvis.......

    Namnet är väl självklart också. Fågel Fenix. Detta året har ju varit en hel återuppbyggnad.

    Med Vänliga Hälsningar

    EtZi11

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Tja, det är en konceptbil.

    Vet i ärlighetens namn inte om det är så mycket SAAB i den. Den är varken ful eller snygg. Däremot tror jag att frontpartiet kommer att realiseras i nästa generations 9-3. Ett säkert tips är även att den kommer i 3 dörrars coupéversion.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Jag tycker den ser ut som en Spyker C8 i grund och botten= inte så Saabish

    Mvh Andreas
    Bilar idag: Saab 9-5 SC 2,3t Biopower -08 & Saab 900 T16 3dr -85

  18. #38
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    68

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Ja gillar't.
    Dock gillar jag inte lyktorna i rompen på den eller dom fula kuddarna på nackstöden.
    Just like that
    Saab 9-5 Aero | Saab 900 Aero

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    fulsnygg på nått vis, tycker baken känns väldigt mkt spyker.. och de resten känns bara väldigt mkt expiment.... Skall bli intressant att se kommande 9-3.. Äntligen lär de bli 3 dr coupe bilar igen iaf!

  20. #40
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Saab PhoeniX Concept - Auto Motor Sport

    Citat Ursprungligen postat av potatis
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    För de som har en iPhone så finns det en PhoeniX-app att ladda ner.
    http://appshopper.com/lifestyle/saab-ph ... oncept-car
    Lite udda att den är till iphone när entertainment systemet i phoenixen ska använda en google android programvara
    Det ena utesluter inte det andra. (Även om det finns de som tror detta ) Med andra ord, det finns en android-app också.
    http://www.appbrain.com/app/saab-phoeni ... le.phoenix
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 Phoenix
    Av Johan S i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 22:06
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 12:40
  3. Miljöförslag från Auto Motor Sport
    Av Turbo_Danne i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 21:23
  4. Trimmad 9-5 BioPower i Auto Motor & Sport
    Av Crille81 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 17:41
  5. NORDIC i Auto Motor & Sport 2005 nr2
    Av Fral i forum Allmänt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 12:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •