Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

  1. #1

    Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Tänkte använda mig av den här guiden för att installera Bluetooth i min 9-3 SC Vector från 2008.
    viewtopic.php?f=30&t=276686

    Dock, några frågor:
    1. Hur vet man om man har pilotpaketet (vad heter det i koderna i användarmanualens insida)? Bilen har tex Vector, förarstol med minne, dimljus och regnsensor, vet dock inte om den har Pilotpaketet.

    2. Finns någon mer detaljerad guide för en amatör?
    Ex. hur lossar man panelerna enklast/utan att skada? Behövs extern mikrofon elelr kommer den i bilen användas? etc etc?

    3. Var sätter man sen själva Parroten snyggast/minst synlig. Gillar verkligen inredningen i 9-3 och vill inte "kladda ner" den...

    4. OM jag inte har pilotpaketet, hur f-n gör man då för att installera en Parrot?

    Tackar på förhand!

  2. #2

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Du borde ha pilotpaketet med den utrustningen men säkert är det kanske inte. Om du fick med vagnspecifikationen när du köpte bilen ska det stå "TELE 1" i rutan "Telefon".

    Då ska bilen vara förberedd för handsfree, tror jag...

    /Peter

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Kanske en dum fråga - Vad tänker du för slutresultat av detta - Kommer Parrot-enheten ersätta orginal-BT o därmed kan rattknappar o bilens mic/högtalare användas och Parrot kan monteras osynlig eller skall du ha Parrot synlig för text o manövrering?
    Blir lite sugen om den kan integreras i bilens system - då kan den ju gömmas i handskfack eller mittkonsol som i guiden du länkar till.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  4. #4

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Citat Ursprungligen postat av Sid
    Kanske en dum fråga - Vad tänker du för slutresultat av detta - Kommer Parrot-enheten ersätta orginal-BT o därmed kan rattknappar o bilens mic/högtalare användas och Parrot kan monteras osynlig eller skall du ha Parrot synlig för text o manövrering?
    Blir lite sugen om den kan integreras i bilens system - då kan den ju gömmas i handskfack eller mittkonsol som i guiden du länkar till.
    Jag HOPPAS att det ska gå att använda knapparna i ratten!
    (har läst nått Australiensiskt forum där en Parrot manövrererades via rattknapparna på en Saab. Hittar dock inte sidan längre).
    Funkar det inte utan så är jag relativt nöjd om bara telefonljudet kommer ut i stereon och att micken i taken används.

    Jag kommer nog "gömma" Parroten i vilket fall. Kan jag inte använda rattknapparna så pillar jag hellre på mobilen än på en Parrot... Det jag vill att Parroten ska ge mig är hederlig handsfree via Bluetooth.

    Jag har idag en Jabra Cruiser som via Bluetooth kopplar upp mot min mobil och sen skickar ut ljudet till stereon via FM-radio. Det funkar tekniskt helt perfekt men jag vill inte ha Cruisern sittande på solskyddet (bor i Malmö...).

    Jag har nu fått en begagnad Parrot 3000 EVO av en kompis (han hade den tidigare i en Saab 9-5).

    Ska testa att hämta och sen koppla så fort jag får tid. Hoppas, hoppas bara att jag har TEL1 och att kontakten sitter enligt instruktionen...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Intressant - rapportera gärna hur det blir o var du monterar grejorna.
    För att kolla vad du har för utrustning monterad på bil från fabrik kan du ringa Saabdirekt eller gå in till en Saabhandlare så kan de plocka fram specen på bilen. Jag ringde saabdirekt o fick den mailad till mig efter någon dag.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  6. #6

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Jag har nyligt skaffat mig en vector 93-08 med pilot paket, och i ett häfte som följde med (infotainment) och läste där som jag förstod det att man kan koppla ihop telefon med blåtand och kan få telefonboken i siden men jag har ännu inte hunnit prova det ännu. som jag förstod det så finns funktionen redan?.
    eller är det en annan funktion som sökes

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    easyrider - detta handlar om att eftermontera blåtandsdelen.

    Finner till min glädje att det verkar som om en inkopplad Parrot kan komma bete sig som den fabriksmonterade bt'n:
    http://forum.parrot.com/english/viewtopic.php?id=6509

    Gäller nu klura ut hur det skall gå till att montera in rätt - på min 95:a med parrot var iallfall inte rattfunktionaliteten aktiverad. Kan det MÖJLIGEN vara så att BT-delen måste aktiveras via Tech2? Den bör ju komma upp under inställningarna som vid fabriksmonterad om det skall fungera hela vägen.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Kollade med Saabverkstaden förra veckan o enl dem så går det fint montera in Parrot 3000 o 3100 så den fungerar med rattknappar etc - tyvärr inte 3200 dock
    Mitt tips är att lämna in - lät inte som om det skulle ta särskilt mkt tid i anspråk. GL.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  9. #9

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Citat Ursprungligen postat av easyraider
    Jag har nyligt skaffat mig en vector 93-08 med pilot paket, och i ett häfte som följde med (infotainment) och läste där som jag förstod det att man kan koppla ihop telefon med blåtand och kan få telefonboken i siden men jag har ännu inte hunnit prova det ännu. som jag förstod det så finns funktionen redan?.
    eller är det en annan funktion som sökes
    Tror jag är i samma sits, har du haft någon framgång?

    Jag pratade precis med en saab-verkstad som inte förstod varför det inte fungerade, borde finnas i menyerna om man har pilotpaket ansåg dom...
    Ska svänga förbi när jag har tid och be dom titta på det helt enkelt.

    Sidofråga: Vad är egentligen tech2, bara en benämning på datorverktyg för att arbeta mot saab-bilars mjukvara?
    Saab 9-3 SC 1.8t Biopower 2011 (automat,vector,pilot & j*vligt nice!)

  10. #10
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Citat Ursprungligen postat av stridspitt
    Sidofråga: Vad är egentligen tech2, bara en benämning på datorverktyg för att arbeta mot saab-bilars mjukvara?
    http://www.etas.com/data/products_Scan_ ... _TECH2.jpg

  11. #11

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av stridspitt
    Sidofråga: Vad är egentligen tech2, bara en benämning på datorverktyg för att arbeta mot saab-bilars mjukvara?
    http://www.etas.com/data/products_Scan_ ... _TECH2.jpg
    Aha, tack, tänkte mig något sådant alt. en mjukvara för vanliga datorer...
    Saab 9-3 SC 1.8t Biopower 2011 (automat,vector,pilot & j*vligt nice!)

  12. #12

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Jag pratade precis med en saab-verkstad som inte förstod varför det inte fungerade, borde finnas i menyerna om man har pilotpaket ansåg dom...
    Ska svänga förbi när jag har tid och be dom titta på det helt enkelt.

    Fick du något svar på om det skulle fungera eller inte, har precis köpt en 9-3 med pilotpaket och hittar inte heller något i menyerna

    // Peter

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306

    Re: Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?

    Grejen är att OM man har pilotpaket kan man rätt enkelt uppdatera med Bluetooth - du har inte automatiskt Bluetooth bara för att du har pilotpaketet. Hittar du inte BT i menyn så har du det inte.

    Citat Ursprungligen postat av gizmo74
    Jag pratade precis med en saab-verkstad som inte förstod varför det inte fungerade, borde finnas i menyerna om man har pilotpaket ansåg dom...
    Ska svänga förbi när jag har tid och be dom titta på det helt enkelt.

    Fick du något svar på om det skulle fungera eller inte, har precis köpt en 9-3 med pilotpaket och hittar inte heller något i menyerna

    // Peter
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

Liknande ämnen

  1. Bilder på 2008 9-3 Vector SS
    Av tamtapir i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 09:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •