Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: SAAB 9000 CSE 2,0I svårstardad på morgonen

  1. #1

    SAAB 9000 CSE 2,0I svårstardad på morgonen

    Hej! är ny här har alltid varit nöjd med min saab tills för 3 dagar sedan då började problemet!
    det händer endast på morgonen, vid start tillfället så spinner startmotorn som´en katt inge konstigt med det, men bilen vill liksom inte hoppa igång.

    Efter 5-6 försök så svarar han men då går han som en påsenötter,alltså bludrar låter som inte alla cylindrar är med i typ 5 sec sen går han fint och jämt. och ju varmare bilen blir destå bättre går han.
    Nu när bilen börjar bli varm är det inga problem, kan stänga av bilen o den startar utan problem...
    tycker det verkar mysko...
    jag gjorde rent stiften härom dan då jag inte hade nya + att jag bor ute på landet och har inte möjlighet att åka till stan för och handla stift "för tillfället". men det började hända när jag gjorde rent stiften. sätter jag på motorvärmaren i några timmar så startar han utan problem !!??

    Jag skulle bli väldigt glad om det finns någon som vet vad detta problem är..

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    77

    Re: SAAB 9000 CSE 2,0I svårstardad på morgonen

    Hej
    Prova att byta vattentempgivaren som sitter på toppen. Det finns två stycken men det är den som sitter på insugssidan.
    9000 Aero
    400hk E85

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 074

    Re: SAAB 9000 CSE 2,0I svårstardad på morgonen

    Årsmodell?
    Kan vara motortempgivaren som ovan beskriver.
    I rådande temperaturläge så har det bildats en massa fukt i tanken så soppan blir lätt lite väl mager om man har mindre än ca 15 liter i tanken.
    Det bildas skit på spridarmunstyckena så en flaska RedLineSI i tanken kan vara på plats, samt köp nya stift.

    Om inte det hjälper, byt tempgivaren. Då vi inte vet vilken årsmodell så kan det vara 2 olika.

    Och kolla alla vacuumslangar, speciellt den som går till bränsletrycksregulatorn som sitter på spridarbryggans ena ände.

    Gör det först, förresten.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  4. #4

    Re: SAAB 9000 CSE 2,0I svårstardad på morgonen

    Tack för er som skrev!

    jag byte olja, filter, stift, luftfilter och fulltankade startar nu som den ska! men nu e -3 ute, vi får se när det blir -20. men det verkar som att det löst sig

    MVH
    Marcus

  5. #5

    Re: SAAB 9000 CSE 2,0I svårstardad på morgonen

    Citat Ursprungligen postat av turbosug
    Årsmodell?
    Kan vara motortempgivaren som ovan beskriver.
    I rådande temperaturläge så har det bildats en massa fukt i tanken så soppan blir lätt lite väl mager om man har mindre än ca 15 liter i tanken.
    Det bildas skit på spridarmunstyckena så en flaska RedLineSI i tanken kan vara på plats, samt köp nya stift.

    Om inte det hjälper, byt tempgivaren. Då vi inte vet vilken årsmodell så kan det vara 2 olika.

    Och kolla alla vacuumslangar, speciellt den som går till bränsletrycksregulatorn som sitter på spridarbryggans ena ände.

    Gör det först, förresten.

    95a , var en polisbil förr = fullstämplad servicebok + väldigt om handtagen

Liknande ämnen

  1. ng 9-3 biopower 08:a tråkig på morgonen
    Av gnodan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-30, 14:30
  2. Saab 9-5 2001 tar tid att starta på morgonen.
    Av samppi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •