Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ljudnivå blinkers och backsensor...

  1. #1

    Ljudnivå blinkers och backsensor...

    Har sökt ordentligt men hittar ingen som verkar ha samma problem som jag.

    Ljudnivån från blinkers och backsensor är väldigt ojämn och ibland låter det ingenting alls. Ibland starkt. Finns det en sensor som känner av ljudnivån från omgivningen och anpassar billjuden efter det? Kan det vara den som krånglar i så fall?
    Saab 9-3 SC Vector 1.8t Biopower 2007

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    33

    Re: Ljudnivå blinkers och backsensor...

    Citat Ursprungligen postat av Nightfly
    Har sökt ordentligt men hittar ingen som verkar ha samma problem som jag.

    Ljudnivån från blinkers och backsensor är väldigt ojämn och ibland låter det ingenting alls. Ibland starkt. Finns det en sensor som känner av ljudnivån från omgivningen och anpassar billjuden efter det? Kan det vara den som krånglar i så fall?
    Tror inte det finns någon sensor som ökar/sänker ljudet efter omgivningens ljudnivå. Men däremot har jag märkt att det räcker med att man ha ytterst lite musik eller bara fläkten igång lite för att backljud m.m ska kännas som lågt ljud. Men ändå inte riktigt så känsligt så att man stör sig på det!
    SAAB 9³ SC Vector bioPOWER 2008

  3. #3

    Re: Ljudnivå blinkers och backsensor...

    Citat Ursprungligen postat av EnZo
    Citat Ursprungligen postat av Nightfly
    Har sökt ordentligt men hittar ingen som verkar ha samma problem som jag.

    Ljudnivån från blinkers och backsensor är väldigt ojämn och ibland låter det ingenting alls. Ibland starkt. Finns det en sensor som känner av ljudnivån från omgivningen och anpassar billjuden efter det? Kan det vara den som krånglar i så fall?
    Tror inte det finns någon sensor som ökar/sänker ljudet efter omgivningens ljudnivå. Men däremot har jag märkt att det räcker med att man ha ytterst lite musik eller bara fläkten igång lite för att backljud m.m ska kännas som lågt ljud. Men ändå inte riktigt så känsligt så att man stör sig på det!
    Hej. Tack för ditt svar. Skillnaden mellan högsta och lägsta nivå är ganska påtaglig. Ibland låter det inget alls från backsensorn och eftersom det inte finns något grafiskt hjälpmedel blir funktionen helt oanvändbar då.

    Det är ju inget jätteproblem. Om ingen här känner igen det så får jag fråga på nästa service.

    Mvh,

    Mattias
    Saab 9-3 SC Vector 1.8t Biopower 2007

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Ljudnivå blinkers och backsensor...

    Jag känner inte alls igen ditt problem. Nu har vi iofs olika ljudsystem i bilen eftersom jag har det gamla fiberbaserade systemet, men jag har svårt och tro att det skulle vara någon större skillnad.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. akut hjälp- blinkers & backsensor ljud 9-3 ss.
    Av Braather i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:03
  2. Ljudnivå på JT 3".
    Av Mafnus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 20:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •