Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    67

    Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Beställde bussningar från skruvat.se till min 9-5 Aero -04. Jag beställde till framvagnen, länkarmarna. De främre på länkarmarna passade utmärkt, men den bakre passade dåligt. Jag tog ur original bussningarna och hade då bara aluhållaren kvar. Den breda delen på bussningen passar med visst motstånd givetvis, och jag pressade på den till "klacken" i hållaren, tills det tog stopp. Men den smalare delen på bussningen passar inte alls?, den är alldeles för smal för hållaren, hållaren är ca 61,5mm invändigt, bussningen är ca 53 mm bred. (se bild)

    Det känns som sagt fel, men det kanske ska vara så? någon med mer erfarenheter?


    Saab 9-5 Aero -04 270 hk BioPower konverterad.

  2. #2

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Det där ser inte rätt ut i mina ögon heller. Mina PF bussningar från powerflex ligger dikt an mot aluhållaren.

    mvh
    Jesper
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  3. #3
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Det där ser tokigt ut..

    Så här ska det se ut


    Ja hade reklamerat.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Visst hade väl 9-5 98-99 mindre bussningar på den positionen?

    Jag tror att du fått fel bussningar helt enkelt.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    67

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Ja jag funderade på det men har inte kunnat hitta någon info om detta? Har skickat ett mail nu så vi får se vad som händer. MVH Simon
    Saab 9-5 Aero -04 270 hk BioPower konverterad.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    288

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Hej !

    Du har fått den gamla bussningen, bara be dom att byta. Var själv med om samma misstag från EXD, ändrades väl 02 till den nya framvagnen?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    67

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Tyvärr hade de inget att byta med, således passar inte deras polybussningar (de bakre iaf) till bilar from -02.
    Så nu vet alla det, för vetskap om vad en originalbussning från saab kostar så kan jag tala om att den ligger på 1380 kr ink moms. Var inne idag o kollade o trodde knappt det var sant.

    Vart är mest fördelaktigt att köpa dessa bussningar? Några bra tips på bra firmor, speedparts har jag, men kanske finns några fler möjligheter?

    MVH Simon
    Saab 9-5 Aero -04 270 hk BioPower konverterad.

  8. #8

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Citat Ursprungligen postat av ExtremeSupra
    Tyvärr hade de inget att byta med, således passar inte deras polybussningar (de bakre iaf) till bilar from -02.
    Så nu vet alla det, för vetskap om vad en originalbussning från saab kostar så kan jag tala om att den ligger på 1380 kr ink moms. Var inne idag o kollade o trodde knappt det var sant.

    Vart är mest fördelaktigt att köpa dessa bussningar? Några bra tips på bra firmor, speedparts har jag, men kanske finns några fler möjligheter?

    MVH Simon
    Hos Mekonomen har du:
    Artikelnr: 08-80371
    Benämning: Bussning länkarm bakre vä/hö nedre
    Pris: 829.00

    OBS! Jag vet inte om det är bra eller dåliga grejer!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    407

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
    9000Aero @ Garaget
    Projekttråd @ STCS
    9-3ss Aero @ STCS

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    67

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Ja stämmer mkt bra det ..../Mvh Simon
    Saab 9-5 Aero -04 270 hk BioPower konverterad.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Hej, ja har en exakt likadan tråd från strax innan julen 2010. Exakt samma fel på mina från skruvat, dom hävdade att jag beställt fel, efter flera uppmanningar om att ja beställt på registreringsnummer och deras artikelnummer stämde överens med det levererade så fick jag reklamera bussningarna! Dock fick jag ingen kredit för jag hade brutit förpackningen! Kommer aldrig någonsin handla en pryl av dom igen och om någon frågar så kommer jag inte rekomendera dom heller! Blev nytt från speedparts istället! Passade som handen i handsken och servicen är i vanlig ordning på topp!
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Hej, ja har en exakt likadan tråd från strax innan julen 2010. Exakt samma fel på mina från skruvat, dom hävdade att jag beställt fel, efter flera uppmanningar om att ja beställt på registreringsnummer och deras artikelnummer stämde överens med det levererade så fick jag reklamera bussningarna! Dock fick jag ingen kredit för jag hade brutit förpackningen! Kommer aldrig någonsin handla en pryl av dom igen och om någon frågar så kommer jag inte rekomendera dom heller! Blev nytt från speedparts istället! Passade som handen i handsken och servicen är i vanlig ordning på topp!
    Hmm jag som hade tänkt att beställa bussningarna tillbakvagnen där. hmm vågar man det?

    skall ändå beställa lite andra smågrejer därifrån. kopplingen jag fick därifrån var bra och funkar super och den var sachs men efter att mna läst detta undrar mna ju på bussningarna :S
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    158

    Re: Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Hej, ja har en exakt likadan tråd från strax innan julen 2010. Exakt samma fel på mina från skruvat, dom hävdade att jag beställt fel, efter flera uppmanningar om att ja beställt på registreringsnummer och deras artikelnummer stämde överens med det levererade så fick jag reklamera bussningarna! Dock fick jag ingen kredit för jag hade brutit förpackningen! Kommer aldrig någonsin handla en pryl av dom igen och om någon frågar så kommer jag inte rekomendera dom heller! Blev nytt från speedparts istället! Passade som handen i handsken och servicen är i vanlig ordning på topp!
    Hmm jag som hade tänkt att beställa bussningarna tillbakvagnen där. hmm vågar man det?

    skall ändå beställa lite andra smågrejer därifrån. kopplingen jag fick därifrån var bra och funkar super och den var sachs men efter att mna läst detta undrar mna ju på bussningarna :S
    Jag monterade mina "4"-bussningar därifrån igår utan problem på min bil och de passade klockrent!
    9-5 2,3t Vector SportCombi -02, numera "fejk-Aero" BioPower

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Citat Ursprungligen postat av markuz85
    Citat Ursprungligen postat av Euroman

    Hmm jag som hade tänkt att beställa bussningarna tillbakvagnen där. hmm vågar man det?

    skall ändå beställa lite andra smågrejer därifrån. kopplingen jag fick därifrån var bra och funkar super och den var sachs men efter att mna läst detta undrar mna ju på bussningarna :S
    Jag monterade mina "4"-bussningar därifrån igår utan problem på min bil och de passade klockrent!
    Fan vad bra då får det bli ett paket med sådana.
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    169

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Jag beställde krängningshämmare från skruvat och efter ett par veckor var den ena defekt.
    Inget vidare....
    Rudan
    2.0 Ltt---såld
    Numera 95 aero -03

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    171

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Citat Ursprungligen postat av Rudan
    Jag beställde krängningshämmare från skruvat och efter ett par veckor var den ena defekt.
    Inget vidare....
    Passar ju bra när de har sin reklam "å bilen går bra"

    Förövrigt så har jag enbart beställt en spolarpump och en koppling därifrån.

    Spolarpumpen jag fick var till fel bil, men kopplingen jag beställde. fungerar så vitt jag vet än idag på min gammla bil.

    så på vissa artiklar verkar det vara lite lotto.
    Saab 9-3 Aero - 02 - Går på sprit!

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    67

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    De verkar inte ha riktigt bra koll på vilka delar som passar vad, men som jag märkt så är ju inte årsm. 04-05 särskillt bra på det viset, mkt som skiljer och sätter käppar i hjulen när det gäller delar. 99-03, verkar ha det bättre på så vis. MVH Simon
    Saab 9-5 Aero -04 270 hk BioPower konverterad.

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Citat Ursprungligen postat av ExtremeSupra
    De verkar inte ha riktigt bra koll på vilka delar som passar vad, men som jag märkt så är ju inte årsm. 04-05 särskillt bra på det viset, mkt som skiljer och sätter käppar i hjulen när det gäller delar. 99-03, verkar ha det bättre på så vis. MVH Simon
    beror på :P beställer man dämpare och framvagnsgrejer så skiljer det från 02 och frammåt på vissa delar.
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Polybussningar från Skruvat, rätt grejer?

    Det kan ju en anna tycka att dom borde återgärda på deras sida då... jag beställde på regnumret och fick fel grejjer uppenbarligen eftersom bussningarna var från 98-02.. Provoserande, men annars är prisbilden helt ok. Dock verkar ju kvaliteten matcha prisbilden om man kollar på krängningsstagen. Vet dock inte var Saab tar själv men mina från SP höll 1000mil
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

Liknande ämnen

  1. Stötdämpare från Skruvat.se? Märke?
    Av Zippan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 09:42
  2. Fått ännu mer nice grejer från USA :)
    Av H.Blom i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •